.

10 januari 2010

Vinter med drömmar om vår…

Idag åt jag frukost med detta par!

Visst är de fina?

Det är en så härlig känsla!


Vi har satt ut ett fågelbord som är flitigt besökt och idag kom Blåmesen och Talgoxen och åt i Restaurang Bullerbyn. En Domherre satt i grannens träd och tittade på. Kunde inte ens locka honom att titta på menyn.


Utanför vårt köksfönster har vi nu sett:


1. Blåmes
2. Talgoxe
3. Koltrast
4. Rödhake
5. Skata
6. Råka
7. Domherre
8. Sparv

Hoppas det kommer fler!




Trots att vintern visar sej från sin bästa sida börjar jag längta så smått efter våren.

Idag ställde Nille fram bordet jag ska odla mina blommor och grönsaker på och jag fick äntligen sätta händerna i jorden för första gången denna säsongen!

Smultronen vill ha mörker för att gro...
Konstigt... är det mörkt ute i naturen när de gror på naturlig väg?



Jag har börjat med de fröer som tar tid på sej att gro och de som jag vill ska komma igång och blomma tidigt.

Gul paprika!
Det vore fantastiskt att skörda stora saftiga fina paprikor!


Chili
"Jamaican Bell"

Visst är den cool?
Ser verkligen ut som en klocka.


Hoppas att pelargoniorna tar sej!
Jag ser redan nu framför mej hur blomsterlådan utanför köket drunknar i vita och röda blommor som en polkagrisstång i sommar!

Vilken söndag!
Jag njuter!








Inga kommentarer: