.

6 januari 2010

Överraskning!

Vaknade av att Nille rufsade mej lätt i håret...
"Len, jag har en överraskning till dej!"
Jag som älskar överraskningar satte mej upp i sängen och tittade mej yrvaket omkring.
"Du ska få se vad jag gjorde igår" sa Nille.



Igår var Nille ute en sväng i kylan.
Jag trodde att han skottade och handlade mat.
Det visade sej att han var på rymmen längre än så.



Jag har låtit som en skiva som hängt upp sej den senaste månaden.
Skulle vi inte ha ett gammalt fönster över soffan?
Hur skulle det se ut om man hängde nåt här i öppningen mellan hallen och vardagsrummet för att göra något åt akustiken?
En ljuvlig spetsgardin kanske?
Ska vi åka och köpa gamla fönster till drivbänkarna?
Och så börjar jag om från början...
Igen och igen och igen...



Att Nille står ut är ett under...



När jag kom ner för trappan alldeles sömndrucken och virrig, med morgonrocken släpandes efter mej, fick jag nog en chock!
Mitt på golvet stod 4 alldeles underbara gamla fönster!
Skavda, vita, nåja nästan vita, och alldeles precis vad jag ville ha!
Jag var helt stum innan alla frågor bara bubblade ur mej.
Hur? Var? När? Men? Vart ska vi ha dem???



Nille hade varit på Kretsloppsparken i Alelyckan. Där på Återbruket hade han hittat massor av fönster och gamla dörrar och lyktor och annat skoj.



Det minsta fönstret satte vi upp i Nubbans rum.
(fråga inte)
Det näst största hamnade ovanför soffan.
Jag hängde min kedja där som jag fyndat för 25:- på Tradera.
Ordinarie pris 475:- här i GBG.


Jag ska hänga upp mer saker allt eftersom.


De 2 största fönstrena skulle vi ha till drivbänkarna som ska stå alldeles nedanför terassen.
Nille vred och vände och visade. Mitt som han står där tittar han på dörröppningen... Tror du att de får plats? Jag har ett snuskigt bra ögonmått och såg genast att de gjorde det.


Sagt och gjort!

Inga fönster till drivbänkarna men härliga avdelare mellan hall och rum precis som jag önskat mej!
Dessa båda har suttit ihop med varandra innan och ett av fönstrena har ett litet fönster man kan öppna.
Man bara vrider lite så glider det upp...

Gissa om jag sitter och njuter?!
Jag tyckte det blev fint!






Tack Nille!











Inga kommentarer: