.

7 januari 2010

Nu ska jag vara frisk!

Jo så är det!

Från och med idag är jag frisk på 50% och det ska jag vara till den 26 januari då jag blir fullt frisk. Om jag har ont fortfarande? Ja det har jag men de hittar inga fel på mej och nu vill inte Försäkringskassan och läkaren att jag är sjuk mer. Man måste ha en plan för att komma tillbaka säjer de. Att arbeta trots att jag vissa dagar inte ens kan borsta mitt eget hår eller ta på mej kläder utan hjälp är en bra plan.

Nu har jag 2 val...
Blir bitter och sur för att systemet är som det är eller ta en dag i taget och mentalt ställa in mej på att detta kommer att gå bra.

Jag väljer... hmmm... det sista!
Detta kommer säkert att gå bra och jag får ta en dag i taget.

Vad gör man då en sista dag innan livet går tillbaka i gamla rutiner?
Man kan prata med underbara väninnor i telefonen och känna tacksamhet för att man har så fina vänner. Det har jag gjort idag! Kram på er Ingela och Tina!
Kan man göra något mer?

JA! Man drömma om våren!!
Jag har tittat i frökataloger på nätet och planerat trädgården och mina planteringar. Tänk vad fint det kommer att bli här utanför när mina drivbänkar är på plats och landet är uppgrävt. För att inte tala om när alla mina pioner, rosor och CLEMATIS är planterade! Wohoooo!!

Jag har skrivit ner tankar, drömmar och planer i min trädgårdskalender.


Men nu det är fortfarande vinter och det är helt ok det oxå när man har vackra blommor inne!








Njut av den kalla vackra vinter vi har!

Snart är det verkligen vår!!!







2 kommentarer:

CamHel sa...

http://lottensvita.blogspot.com/

ett tips till dig från mig

kram

Len sa...

Visst är det en bra blogg!!
Hon är en inspirationskälla!

Men har du sett Julias vita drömmar?

Kram Camilla!