.

3 januari 2010

Nu är glada julen slut slut slut…

Ja det är sant!
Idag åkte julen bort.

Bara en ljusstake i köket och en stjärna i vardagsrummet.
Det blir så mörkt annars…
Ja granarna är kvar också såklart eftersom marken är frusen. Så snart det töar upp ska vi plantera ut dem alla 4.
Jag vet inte hur det gick till men plötsligt blev jag bara såååå sugen på att få bort allt som jag längtat såååå efter att pynta dit. Jag blir sån här varje januari men detta var nog rekord!

Jag trodde det skulle bli som vanligt, helt tomt, när jag plockat bort allt men icke! Det ser fortfarande riktigt mysigt ut.


Nåt annat som var riktigt mysigt var vår nyårsafton.
Nille och jag hade ju bjudit hem våra goa vänner som fick sorg precis innan. Vi bestämde oss för att fira själva hemma i lilla huset och Nille gjorde en underbar nyårssupé. Han är verkligen duktig!

Tog en bild på förrätten…



C och T
Våra tankar var med er hela kvällen!
Stor kram från oss!

När vi började stöka runt i huset smet katterna ut. Det var lite pudersnö och rimfrost på terrassen och de lämnade världens sötaste spår efter sej. Om det är någon som undgått det så är jag så himla kär i mina gosiga katter! Kan inte låta bli att följa dem med kameran.




Är det inte för gulligt?

Just nu sitter jag i soffan och de ligger hopkurade intill mej på filten.
Det är lycka!


Medan Nille ställde upp allt (5 lådor med jul) på vinden draperade jag 2 överkast runt våra fåtöljer som vi fick hem lagom till inflyttningsfesten. De var djupt lila och jag kände att det inte riktigt passade in i mitt allt mer vitnande hem.

Jag hade tänkt gå en tapetserarkurs i vår och använda dem som objekt.
När jag sa det till Nille lade han huvudet på sned och tittade på mej, smekte min kind och sa:

”Len… när ska du hinna det? Och… med dina händer? Du vet att jag tror på dej och att du kan allt du ger dej in på men… kanske att… det inte är dags just nu?”

Han har rätt…
Jag glömmer så lätt… ;-)
De får vara som de är.
Ganska ok eller vad tycker du?





Nyårslöften…

Tycker jag har lyckats rätt bra de 3 första dagarna.

Jag har inte ätit en enda godisbit!
Jag har tränat, hör och häpna!
Jag har njutit av bullerbyn!

Hurra!!





Inga kommentarer: