.

1 december 2009

1:a december

Vaknade av att katterna busade vid mina fötter.
De ville helt klart ut och jag förstår varför!


SOLEN SKINER!!!


Jag gled sakta ur värmen från sängen och tog på mej morgonrock och tofflor. Termometern stod på nollan och det kändes lite ruggigt. Frosten gnistrade i de långa grässtråna och jag njöt!!
Så vackert jag bor ändå!


Kände efter i kroppen...
Jodå händerna är fortfarande som ömma klumpar och dagen till ära känner jag mej förkyld och har svårt att andas igen. När ska detta ta slut?

1:a december och vi har det faktiskt lite kyligt i Bullerbyn.


Ett gammalt talesätt säjer ju att om "Anders slaskar julen braskar" och det var ju precis som det var igår. Anders hade namnsdag och visst slaskade han. Tänk om julen kunde braska och visa sej på sin allra finaste sida med härlig nysnö och stora flingor...


Bara 23 dagar kvar tills jag vaknar upp och det är julafton!
Hög tid att börja göra julkort!


Många av er har mailat mej eller hört av sej på Facebook och undrat över vad det är jag studerar. Jag tycker det är ganska svårt att förklara. Jag kan beskriva känslan, tala om hur det påverkar mitt liv och vad jag gör men när det kommer till att förklara vad det är blir jag stum.
Mmmm skönt! Är detta möjligt?
Jodå jag hör allt vad vissa tänker! Hehe..

Jag hittade en bra beskrivning hos en kvinna från Stockholm.
Klicka på bilden nedan så kommer du till hennes förklaring.

Det var en liten och enkel förklaring!
Kunde inte sagt det bättre själv!
Ha en skön dag alla goa ni som följer mej och mitt liv.



Inga kommentarer: