.

30 november 2009

Fest, besök, julmarknad och 1:a advent...

Vilken helg!
Jag som ska vila... har haft sketroligt!!

Jag har varit på 50-årsfest i Kvarnbyn. Det var en härlig samling människor på denna fest! Massor av god mat och jag vet inte när jag skrattade så sist. Jag hamnade i slutet av festen i köket tillsammans med ett underbart gäng. Jag var visst så sarkastisk och elak att min plats i köket kallades "Hatiska Hörnet". HAHAHA!
Jaja... jag vet ännu inte vem som är mitt frikort så det så!
Nej det är INTE Svampbob fyrkant!


Tack för en trevlig fest Roland!


I söndags var det 1:a Advent!
Jag älskar advent lika mycket som julen och i år har jag ju ett helt hus att pynta! På framsidan utanför entrén har jag pyntat lite extra. Tog lite kvällsbilder för att ni skulle se hur fint det är när alla ljus är tända men på kvällen hade det börjat spöregna så bilderna blev inte riktigt bra. Tar en annan kväll och lägger ut dem.
Nilles familj var här och fikade. Vi hade städat som galningar innan och jag kände mej nöjd. Konstigt att jag känner det som att jag blir bedömd som människa för hur mitt hem ser ut... Är det normalt? Pratade med grannen om det och hon sa att det var likadant för dem.

Jag fick mycket beröm för min inredning så jag gissar att jag duger som människa... *ler*. Nilles syster gick runt och tittade på alla små detaljer och verkade njuta?

Dagen innan när jag pillade med adventsljusen kom grannen och berömde.
Glad för allt beröm!!

På bordet står 4 glas med ljus i som är min adventsstake ute.
MYSIGT!!!

När familjen åkt stack vi iväg på Julmarknad på Gunnebo Slott.

Gunnebo har förutom en liten gullig julmarknad fantastiska land men otroliga odlingar på sommaren. Nu var det rensade och täckta med granris. Så otroligt vackert!


Här finns oxå det mest underbara orangeri jag sett!

Tänk att få bo så här!




De hade skapat en litet Tomteland!






Kossan Gunvor hade gjort sej fin i håret dagen till ära.
Jag älskar mossiga stockar och runt Gunnebo finns enormt underbar natur!


Hoppas du hade en trevlig 1:a advent!!












Inga kommentarer: