.

19 november 2009

Fröken livrädd och viljan!


Har ni läst böckerna om lilla fröken av Joanna Rubin Dranger?
Jag älskar dessa böcker för de är så otroligt träffande!
Har du inte läst dem så gör det!!

Idag är jag en kombination av dessa böcker!!












Idag är jag fröken livrädd och karriären!
Varför kan man undra?
Jo... jag har sovit riktigt illa inatt!
Varför kan man undra?
Jo för att jag ska tala med min mentor idag.
Men... gillar du inte du det Len?
Jo! Massor!!
Är han otrevlig och hemsk mot dej?
Oh GUD nej han är jättebra för mej!
Hmm... varför är du då livrädd kan man undra?
Jo... vi ska söka jobb idag.
Men vad bra! Du vill ju ha ett nytt jobb!
Eller har du ändrat dej... kan man undra?
Absolut inte!! Men jag kan ju inget så jag kommer ju inte få detta jobbet. Jag kommer inte ens att komma på anställningsintervju. Då kommer min mentor att pusha på mej att söka och jag kommer bli jätteledsen och besviken på mej själv för att jag har tappat självförtroendet.
Men... har inte du en samtalsterapeut att prata med såna saker om Len?
Jo... det har jag...
Varför gör du inte det då kan man undra?
Det ska jag idag efter samtalet med min mentor.
Vad bra Len! Vilken tur du har som har så kloka människor omkring dej!
Ja verkligen!!

Jamendåså! Då är ju problemet löst?
Nja...
Nähä?? Det är bättre att gå och klaga än att göra något åt saken?
Nej nej inte alls! Det är inte alls på det planet!
Vad är det då kan man undra??
Jo... jag går ju en kurs som du vet... och... idag på morgonen kom jag till kapitlet VILJAN och det jag läste fick mej att inse att jag inte bara förlorat mitt självförtroende... jag har oxå förlorat min vilja...
Hur du tänker då?
Jo.. Assagioli, Psykosyntesens grundare, talar om 7 grupper av egenskaper som visar viljan i handling:
* Energi
* Kontroll
* Klar inriktning
* Beslutsamhet
* Ihärdighet
* Mod
* Organisationsförmåga
Sedan när använde jag mej av något av detta?
Vad jag kan se är det 2,5 år sedan jag gjorde det och jag har ingen aning om vad jag vill längre!
Jobbet jag ska söka idag är perfekt för mitt gamla jag men stämmer det överens med den Len jag är idag?
Jag kan hur lätt som helst sätta på mej rollen som presterare och GÖRA de 7 egenskaperna men är de jag??
Jo det klart att de är jag men de är bara en del av allt jag är och just nu skulle det vara att spela en roll att vara den gamla Len.
Så... därför är jag Fröken Livrädd & Karriären idag för jag vet inte vem jag är om jag inte sätter på mej presteraren och kör 400% rakt fram.
Jag har ju alla de ovanstående egenskaperna i mej och jobbet jag ska söka passar mej hand i handske men min fråga till mej själv är... vill jag ha detta jobbet och i så fall... kan jag utföra det utan att prestera ihjäl mej och tillsammans med den nya Len som börjar ta form?
Varför kan ingen se in i framtiden och sen berätta för mej hur det kommer att bli???
Men det kan ju du Len!
Ja! Men DET är en helt annan historia och en helt annan blogg!!!
NU ska jag göra läxan!







Inga kommentarer: