.

1 november 2009

Alla helgons helg

Nu gör jag 2 inlägg per dag 3 dagar i rad.
Jag har mycket för mej veckan som kommer och hinner inte fotografera eller blogga.

Ville bara visa lite av mitt nästan färdiga hem.
Trots alla eländigheter och tårar hade jag ju Halloween-städat.
-----------------------------------------------------------------------------

Så här blev det när väggen var klar och hyllan kommit upp.
I ramarna ska det få bo vackra tänkvärda ord. Gissar att det hinner bli jul innan jag får upp nåt där. Längst till höger står en ljuspåse från Helsingör. Jag älskar den staden och speciellt butiken Levande Lys. Nilles gamla barnskor får hänga där tills jag hittat en plats för dem.


Nedanför hyllan står soffan och vid den bordet såklart.
Gick ut och klippte lite i rabatten medan Dumle sov.


Stenar och snäckor från Helsingör, höstig gren från trädgården. Ljuslyktan är från Stinas bod som vi besökte på vår Loppisrunda i somras.


När man kommer in till oss är det den öppna spisen man ser först av allt. Vi ska ta bort plåten så småningom och bygga oss en härligt gammaldags spis i... VITT! Vad annars?


Min storasyster Yvonne har gjort 3 underbara betongfat till mej. Det minsta av dem gick sönder i flytten men jag kan inte göra mej av med det. Älskar det verkligen! Oftast har jag frukt i det men nu fick hösten flytta in, och förmodligen alla småkryp i hela Billdal, eftersom jag har hela skogen full med mossa och annat vackert utanför. Ser du smultronplantan?


Jag har köpt 3 Amaryllis som jag tänkte skulle blomma lagom till Jul eller Advent. Den ena har inte fattat riktigt utan drar iväg trots att det stått kallt och inte blivit vattnad. De andra växer inte alls...
Det känns lite juligt men det spelar ingen roll för idag är det bara 4 veckor kvar till Advent!!!
Ser du smultronplantan här då?


Nu blev jag riktigt längtesjuk efter Julen!!!
Åhhhhhhh vad jag ska pynta mitt lilla hem då!

Ha nu en underbar vecka!
Det ska jag!!








2 kommentarer:

larsniclas sa...

Världens vackraste hem, designat av världens vackraste människa!!

Monica sa...

Jag får hålla med . Såå fint Ni har det! Kul med bilder från erat hem! Å så duktiga Ni är som grejar så!!