.

9 november 2009

Mitt lilla Hymlon...

Vart är min älskade lilla katt?

Nu har hon varit borta 2 dagar och jag längtar och gråter.
Jag skulle ju aldrig mer skaffa katt efter Cleo och Cesar för jag vet hur illa jag tar vid mej när de dör.

Men men... nu har vi 2 katter. En som ligger i mitt knä och en i skogen som Nille säjer.

* * * * * * *

Det är sanslöst... just som jag sitter och skriver detta genom tårdränkta ögon knäpper det till i kattluckan och in kommer Humle!!
Dumle har suttit och glott ut genom kattluckan idag efter sin lekstund utomhus och då knäpper det i den hela tiden så vi reagerar inte men så tittar jag upp på Nille... Jag har ju Dumle i knät!!!

Ja... in kom hon skitig och genomhungrig!
Var fasen har hon varit?? Hon var varken våt eller ens kall.
Hon slängde i sej lite mat, rusade genom huset i jakten på kattoan, som hon tydligen glömt att vi flyttat, satte sej och tvättade sej och lade sej mitt på mina vita rena lakan.

Vem bryr sej?
Vi har tvättmaskin!!

Min älskade Hymlon, ja Humle då..., är hemma och familjen är åter en gång komplett efter 2 helvetiska dygn!

Tror syskonen Loof att ni kan hålla er hemma nu?
Ja åtminstone i närheten av eder ömma moder?


Inga kommentarer: