.

13 november 2009

Nej se det snöar!

Det snöar över den lilla byn.
Det lägger sej inte men det ärväldigt stora flingor och det är verkligen vackert.

Blir så juligt längtesjuk!
Vill att det ska vara advent NU!!
Jag älskar ul och att pyssla och göra julgodis och njuta med en bok vid brasan när det snöar ute.

Jag är ju sjukskriven just nu och kan inte pyssla eller ens pynta men jag kan gå på bio!
Ska ta med mej Nille och gå på denna film snart!

http://www.disney.se/DisneyFilmer/disneys-en-julsaga/





Jag älskar Charles Dickens saga om Ebeneezer Scrooge! Tycker alltid synd om dem som inte gör julen till en speciell högtid. Jo jag vet att det hör ihop med en massa stress och för vissa människor en förfärlig massa minnen. Jag vet jag vet....

* * * * * * *
Humle har inte varit ute sedan sitt lilla äventyr.
Hon tittar ut och går sedan och lägger sej. Dumle däremot går gärna ut.
Han var ute en sväng och kom in... tittade oroligt mot kattluckan och gick ut igen.

En halvtimma senare hör jag min älskling skrika. Han kommer rusande runt huset och PANG rakt in i kattluckan. Efter kommer grannområdets gula jättelika katt, får ner Dumle på rygg som gnyyyyyyyyyyyr. Jag rusar upp och öppnar dörren, grannkatten försvinner och Dumle smyger in. Kvar på terassen ligger lite bajs.... Snuttegubben blev verkligen jätterädd.

Här i byn bor 4 katter, Sessan, som är svart och ursöt och har en liten bjällra, Alice, som är grå och otroligt lekfull och så Humle och Dumle. De är alla kompisar och leker väldigt gärna ihop. Tror Dumle blev lite chockad och nu ligger han och Humlan ihop framför datorn.

Nu ska vi mysa vidare här och jag ska öppna en burk med deras älsklingsmat!

Nu är det fredagsmyyyyyys!

Inga kommentarer: