.

18 november 2009

Dagens Jordspråk!

Jag hade tänkt börja skriva nåt litet tänkvärt ord i min blogg. Som ett ordspråk, citat eller liknande. Kommer nog inte att bli ett nytt varje dag precis men kommer jag över ett vist ord kommer jag att lägga in det under denna bild. Jag kallar det för Jordspråk! Ni kommer förstå varför...

Så som det vräker ner regn över den lilla byn idag tyckte jag detta passade.


Gud vad det regnar idag!! Känns som om hela lilla huset ska flyga iväg.
Vi skojade om att sätta tältpinnar på baksidan av huset igår. Inte för att det regnar utan för att jag bett Nille bygga mej en blomsterlåda. Den blev visst lite stor eller snarare gigantisk! Nille tror huset ska trilla framlänges. Jag ska ta kort på den en dag men jag vägrar gå ut och fotografera i detta vädret.

Vet inte hur jag får dagarna att gå men de tycks rusa fram när man är sjukskriven. Jag studerar och vilar och äter men... jag fattar inte hur dagarna kan gå så fort.
Halsen är bättre även om jag stundtals kan vara hes än och jag klarar mej inte utan min inhalator för då får jag svårt att andas.
Jag kan inte göra någonting alls. Jag försökte plocka ihop tvätten idag och fick så ont att jag fick sätta mej. Igår puttade Humle ner en flaska i golvet och efter saneringen hade jag så ont i mina händer att tårarna rann... Sen när Nille kommer hem kommer den "duktiga flickan" fram och jag gör saker ändå. Det betalar sej kan jag säja... så dumt!

Inte trodde jag att min kropp skulle reagera såhär på det som pågår inom mej.
Jag vet ju vad det är den reagerar på och jag jobbar på att må bättre inuti så att min kropp kan läkna men idag fick jag ett litet bakslag.

Jag har berättat om det förut... att jag inte mår bra på mitt arbete...
Min pappa säjer alltid: "Den friske önskar sej många saker men den sjuke önskar bara en sak."
Visst har han rätt!
Jag önskar mej verkligen att få bli frisk. Jag vet ju vad som fattas mej... och det är just ett nytt jobb... bl.a...

Så idag... bakslag...
Nille har varit på intervju på det jobb jag vill ha...
Jag har skrivit och suddat ut text här ca.20 ggr nu. Svårt att förklara...
Saken är den att jag kunde fått jobbet men är för svår att ersätta.
Så här sitter jag sjukskriven för att... äh skit samma.

Jag har nu 2 val!
  1. Bli bitter och sur

    eller
  2. Se en möjlighet

Jag väljer det sista!
Jag ser en enorm möjlighet här! Nu kan jag ju få ett jobb jag verkligen vill ha och inte bara spendera tid på ett ställe "så länge", så som jag gjort de sista 6 åren.

Nu ska jag bara bli frisk och de 2 sakerna hängde ju visst ihop så...
Tror jag ska lägga mej och vila lite... detta blev för jobbigt!

Inga kommentarer: