.

31 december 2009

Nyårskrönika!

Har under morgontimmarna läst i flera bloggar och konstaterar att det är poppis med krönikor. Dels årskrönikor men också decenniekrönikor.
Ja det byter ju faktiskt decennium.
Så otroligt snabbt det gått.

Jag funderade på om jag skulle försöka mej på en snabbgenomgång jag med trots mitt sanslöst dåliga minne! Nilleeeeee var är duuuuu??? Hjälp mej minnas!

Jag börjar med året som gått, förmodligen lättast så…
Tar bara de största bitarna för det händer ju så mycket i en människas liv…
Vissa saker pågår ju månad efter månad så de upprepar jag inte.

Januari:
Firar nyåret med R & K och tittar på GP:s fyrverkerier vid Stenpiren.
Arbetar vidare på kontoret (Pågår)
Jobbar som en galning med Boingo! (Pågår) Kämpar på med vikten. (Pågår)
Tränar vidare.

Februari:
Fyller 43!
Sätter upp nya mål och reviderar de gamla för året som gått
Åker till San Francisco och njuter av allt underbart jag får uppleva därNjuter på Semla Lagerlöf SPA
Hinner inte med vikten
Slutar träna

Mars:
Har en heldag på The Studio med systrarna och mina bästa väninnor
Hämtar hem Humle & Dumle!
April:
Börjar på KBT (Pågår)
Anställningsintervju…
Börjar hos Anne, min jobbcoach (Pågår)
Serendipity i Motala

Maj:
Nille fyller år!
Serendipity i Smålandsstenar
Vilohelg i Halmstad
Visning av huset i lilla Bullerbyn!

Juni:
Köper huset i Bullerbyn!
Rasmus blir min mentor (Pågår)
Börjar min samtalsterapi inför utbildningen (Pågår)
Slutar jobba på kontoret!
Går på intervju på Humanova
Blir antagen på Humanova!

Juli:
Semester!
Boingo har en Grand Opening av vårt nya hedaquarters
Firar bröllopsdag i Köpenhamn!
Börjar renovera och måla möbler, allt i vitt
Seglar!
Börjar blogga Dreams of Clematis!

Augusti:
U2 på Ullevi!
Börjar arbeta på mitt gamla jobb… (Pågår)
Upptäcker Nyblom & Kollén
Börjar på HUMANOVA! (Pågår)


September:
Flyttar till Bullerbyn!
Slutar med Boingo!


Oktober:
Städdag i Bullerbyn
Humle och Dumle blir utekatter
Tänker börja träna igen men blir sjuk… (Pågår)
Avslutar KBT


November:
50-årsfest!


December:
Fest i Vasastan.
Julmarknader
Lämnar in examensarbete på Humanova
Inflyttningsfest!! (Vad roligt vi hade!)
Julpysslar i lilla huset
Firar jul med Ma & Pa
Nyår hemma ensamma i lilla huset

DET VAR 2009 DET!


Men hur har mitt decennium varit då?


Hjälp vad svårt att minnas!!
Gör ett försök men är långt ifrån säker på att allt stämmer…


2000:
Flyttar från Ebbholmen in till stan igen

Jobbar på Paletten
Betyg 2


2001:
Cleo dör Flyttar till Göteborg
Börjar jobba som IT-pedagog
Betyg 5


2002:
Lärde känna Lotten!! (Gud så mycket roligt vi hade!)
Jag minns inget… Kan någon hjälpa mej?
Betyg 4


2003:
Börjar jobba på L
Seglingssemester till Läsö och Skagen
Träffar Nille
Betyg 4 (-1 för L)


2004:
Blir ihop med Nille och vi förlovar oss 4 månader senare
Cesar dör Semester i Helsingör och Köpenhamn
Flyttar till Haga i Göteborg
• Betyg 5


2005:
Påbörjar IVF eftersom vi inte blir med barn Semestrar i Sverige
Jobbar som rektor
• Betyg 1 (Vilket jävla år rent ut sagt!)


2006:
Fyller 40!
Semester i Gambia
Gifter oss!

Avslutar IVF
Påbörjar adoptionen
Går adoptionskursen
• Betyg 4 (-1 för att vi har det jobbigt med att få barn)


2007:
Skickar våra adoptionshandlingar till Kina
Börjar jobba med Boingo
Semester i Budapest Semester i PolenByter jobb
• Betyg 2 (Helt slutkörda! Ett under att jag överlevde…)


2008:
Avslutar adoptionen eftersom det ska ta 4-5 år innan vi får barn
Mår fruktansvärt dåligt båda 2 eftersom vi hållit på att försöka få barn i 4 år…
Semester i Belgien
Semester i Sharm el Shejk
Semester på Irland
Blir inskriven på Obecitas och går ner ofattbara 35 kilo!!!
Betyg 2 (Härliga semestrar men mår fortfarande riktigt dåligt)

2009:
Se ovan!
Betyg 4 (-1 för att jag är tillbaka på L)

***


Mmmmm… det var det!
Nyttigt att tänka efter vad man gjort!

Önskar mej att 2010 blir en 5:a!!!


NYÅRSLÖFTEN

• Ta tag i min vikt igen
• Börja träna sånt jag kan trots värk
• Njuta av bullerbyn!!



Gott nytt år mina vänner!!!







NyårskaramelLen!

2 kommentarer:

Lotten sa...

2002:
Lär känna Lotten! :-)

Monica sa...

Tusen tack för att jag fick ta del av en liten bit av det senaste decenniet. Vilken kämpe du/ni är!
All lycka å välgång till Er i 2010.
Kram/M.J