.

7 december 2009

Tävling i bloggen!

Tänk dej att du går in i en butik.
Du går omkring och njuter av allt vackert.
Plötsligt slår det dej…
Här inne kan inget gå fel!
Så var det för mej idag.Jag var inne i stan för jag hade en tid på banken och medan jag väntade på att Nille skulle hämta mej gick jag förbi Phillies i Haga.




När jag gick där insåg jag att detta är en säker butik.
Hit ska jag skicka Nille om någon månad när det är dags att köpa födelsedagspresent.
Här kan nämligen INGET GÅ FEL!
Det kvittar vad han köper.
Vilken härlig känsla!

Så världsligt och ytligt att man kan spy!

Jag menar inte att butiken i sej är ytlig!
Nej långt ifrån!
Det är mycket goa och varma människor som jobbar där!

Vad jag menar är att det finns så många som skulle behöva alla de pengarna som vi slänger ut över jul!




Köp en stjärna för Göteborgs utsatta!




Nu har du möjlighet att köpa en stjärna i kristall designad av Erika Lagerbielke för Orrefors. Kostnad 249 kronor + porto. Överskottet från försäljningen av kristallstjärnan går till Stadsmissionens arbete. Tillsammans med Stadsmissionen ger du utsatta Göteborgare en godare jul och ljusare framtid. Tack.

Köp stjärnan/beställ julkort - klicka här.

PS. Stärnan kan även köpas i Stadsmissionens försäljningsbod på Liseberg (13/11-23/12) samt på Konserthuset. DS.

Tycker du att 249:- är för mycket?


Ring 0939-100 1001
så skänker du 100 kronor till Stadsmissionen


eller


SMS:a HEM till 72 900
för att skänka 50 kronor.

Vill du göra mer? Klicka på bilden!!!



Så nu har jag både skickat SMS och ringt!




Min gulliga vän Lotten gav mej en idé till en tävling här på bloggen igår och idag har jag funderat ut hur min tävling ska gå till!

Det är hög tid att skriva önskelista till Tomten!
Skriv vad du önskar dej allra mest till jul i en kommentar till detta inlägg.
Glöm inte skriva namn!

På julaftonsmorgon ska jag lägga lappar med namn på de som skrivit önskningar i min julstrumpa och så ska Humle och Dumle få ”dra” 2 vinnare.

Eftersom de är 2 så kommer 2 att vinna.

Detta är de priser man har att välja mellan.

* * *
En vit vas i glas 44 cm hög.
En glaslampa ca 15 cm hög.



En gästbok.






Den vars namn som dras först får välja först och nr.2 får välja efter… naturligtvis!

Var inte feg nu utan skriv en önskelista i form av rim, limerick eller som en lista.

Vinnare meddelas via bloggen på julafton!
Nu ska jag efter enträget tjatande publicera kommentarer!!!
Sen ska jag göra julkort!








4 kommentarer:

Pernilla sa...

En stunds avkoppling, en tyst minut.
Vad mer kan behövas efter små söta barntjöt och tjut.
En box fylld med värme,vatten och salt..
60 minuter och du glömmer allt.

Visst låter det väl underbart med en floatingtimma..?
God Jul och Gott Nytt År på dig min vän. Kram Pernilla

UggledaLen sa...

Det låter helt underbart! Undrar om Tomten kan komma med det?

//Len

Pernilla sa...

Det hade vart en dröm. ;0)

Kram Pernilla

CamHel sa...

Det var så längesen jag träffade lilla dej
så till en egen Len-fika skulle jag inte säga nej.
Vi skulle skratta, prata och kanske tom gråta en skvätt
Och jag skulle äta, dricka tills jag blev alldelles mätt
för du skulle ju bjuda mig, jag läste väl rätt?
Egentid med en söt "gammal" vän, inte illa
Det önskar sig jag, jag heter Camilla ;o)