.

19 december 2009

Vilken speciell vecka det varit...

Det tog ett tag innan det blev ordning här efter förra helgens party.
Njuter än och har skrattat för mej själv när jag gått omkring och plockat.
Tack för alla presenter vi fick! Alla har nu fått en plats, smakats på eller använts.
Min X-krok, före detta sambo alltså, känner mej ju rätt väl och hade prickat in en sak jag längtat efter väldigt länge.
Se här:
Smart va?
Tack!
Efter festen hittade vi en kvarglömd sjal och en… dinosaurie!
Ha ha ha… Vilket party!

Vi bjöd på Tomtesnurr och jag glömde lägga ut receptet…
Vaniljvodka
Julmust
Grankvist


Svårt va?

Men passa er för grankvisten. Den samlar gift från omgivningen så man blir ju så himla dålig dagen efter! Hmmm… Jo det är sant!

På tisdagen var jag på skolan och vi fortsatte prata om hur viljan utvecklas. Intressant ämne!

När jag klädde på mej och gick ut till Nille, som kom och hämtade mej inne i stan, ringde min mobil. Det var en av mina goa väninnor. Hon berättade att de inte kunde komma på nyår till oss för hennes svärmor hade dött. Hon fick diagnosen cancer och 4 veckor efter fick hon lämna.
Innan jul skulle det vara förbjudet tycker jag! När som helst under året men inte precis innan jul.

Mina tankar är hos er….

På onsdagen fick jag veta att jag inte fått jobbet jag var på intervju för. För dyr och överkvalificerad löd domen!

Keep calm and carry on!


På torsdagen pratade jag I telefonen med en long lost friend!
Tänk att man tappar kontakten med någon man har så mycket fina minnen ihop med? Någon som man vet att man älskar och har saknat? DUMT!
Glad att ha dej tillbaka Camilla! Det var som att det gått en vecka där ett helt liv hade hänt men vi plockade bara upp tråden.
PUSS!!



På fredagen fick jag veta att Ma & Pa inte kommer till oss över jul.

Mamma har fått en cysta i knät och får inte stödja på benet.
Hon har fått en akut remiss till röntgen men de vet inte om de kommer hinna innan jul. Det kan ta upp till 3 veckor innan hon kommer fram i kön och får detta röntgat.

Snacka om att vi alla kommer vara oroliga innan vi vet vad det är.
Det kommer bli en hemsk jul för Ma & Pa.

Jag vet någon som kommer ringa och förklara ett och annat för röntgen på måndag!
Jag ska göra det med all vänlighet och kärleksfull förståelse jag har inom mej, det lovar jag!


Idag har jag gottat runt och julat till huset lite… till…
Har funderat mycket på livet och döden och allt där emellan.

Men solen sken på den gnistrande snön och här i Bullerbyn är det sagolikt vackert! Katterna var ute och lekte fast det var -10° och kom springande så snart jag ropade på dem och ville gosas och värma sej med mej. Då är livet enkelt och jag slutade fundera…

Det blir jul i år också och det blir en bra första jul i lilla huset!

Jag väljer tacksamhet!




Nu är det snart midnatt och jag ska ta mina älsklingar med mej upp i sängen. Ska bara se klart på Stardust först.

God Natt!










1 kommentar:

CamHel sa...

Puss till dig me´sötnos!!! Vill att vi ska ses snart... det var inte magsjuka...
Vi får höras om en ny dag!!!