.

3 december 2009

Lite mer än bara MOSSA!

Idag vaknade jag till en vit och kall värld igen.
Humle & Dumle låg vid fötterna som vanligt och hoppade upp när jag rörde på mej. De ville ut och jamade och manade på mej att gå ner för trappan och öppna luckan så att de kunde gå ut.

Visst är Dumle bara för söt där han sitter där rätt väl kamouflerad i samma färger som resten av trädgården?
Ännu sötare är deras små tassavtryck!

BARA MOSSA INNAN JUL!!

säjer en kompis till mej som tittat på Ernst Kirchsteiger. Han menar att man inte ska pynta för mycket innan jul för då tröttnar man. Jag tycker man ska pynta lagom mycket till advent och sen kräma på med tomtarna direkt efter Lucia. Vad tycker du?

Vill du se lite av vad jag har gjort?


På var sida om soffan har jag ställt 2 små bord som jag målat i vitt såklart.Nilles bord har jag ställt en ljuslykta i silver med änglar, 2 tazettlökar (en står på MOSSA) och en spegel.

Silent Night! Holy Night!
All is calm all is bright.
Round you virgin mother and child.
Sleep in heavenly peace!
Sleep in heavenly peace!


För dej som kan sången ser du att det fattas en strof.
Vet du vilken?


Här är mitt bord.

I glaskupan står 2 små änglar på MOSSA!


Jag har ett gammalt grytskåp från 1700-talet som vi kallar för ”brädhögen” och på det står alla möjliga saker.

Jag hittade en liten gran i skogen som ska planteras ut efter julen igen. Kransen är klädd i MOSSA!
Tomtarna fick vi av Nilles syster och man när de var på besök i söndags. Visst är de coola?
I trappan står enris, 5 hyacinter, 3 lyktor och 2 vasar jag gjort om till ljusstakar. Jag hade 2 jumbokoppar över som inte går att dricka ur just nu för jag orkar inte hålla dem så de fick bli krukor. Efter jul ska jag måla trappräckena eller ja… jag ska be Nille göra det. Hehehe…

Jodå… som du säkert räknat ut så finns det mer pynt här i huset. Detta var bara en liten del och mer lär det bli. Det står 2 underbara amaryllis bakom en gardin och en amaryllisstängel har redan blommat ut. Snart är det 2:a advent och då kan jag säkert plocka in lite MOSSA till! Jag har ju hela skogen full!

Ha en skön helg alla goa ni som läser min blogg!











3 kommentarer:

Anonym sa...

"Holy Infant so tender and mild"
/Lotten

Anonym sa...

Det där hade inte Ernst godkännt! :) /R

Anonym sa...

Godkä_n_t om jag får be. /R igen :)