.

29 juli 2010

Hopaplock igen...


Vilka ljuvliga dagar!
Jag har legat i solen och njutit medan Nille var borta.
Jag har verkligen behövt vara ensam och bara tänka egna tankar.
Här satt jag och fiffilurade med en kopp te på kvällarna.


+32 i solen...
Mmmmm det gillar jag!


Som jag sagt förut växer det så det knakar i trädgården.
Här är det vår Physalis som blommar och bär frukt.


En av dagarna var Ingela här en stund och jag gjorde lunch till henne av grönsaker från vår egen trädgårdsodling.
Jag lade en melon på som bonus.

Kunde inte låta bli att fota våra polkagrisrandiga rödbetor som blev en liten gubbe tillsammans med ärta och brytböna.


Givetvis hade jag bakat muffins.
Här en chokladmuffins med grädde.
Svärmor kom samma dag men hon fick god vit frosting på sin.


Våra älsklingar njuter de oxå.
Humle är ju ute hela dagarna och lille Malte blir överlycklig när hon kommer in.
Allt hon gör ska han oxå göra.
Humle är så go mot honom.
Dumle fick aldrig äta först för då blev det bråk.
Här var hon jöttehungrig men lät Malte äta först och själv drack hon sålänge.


Mitt i trädgården har jag kört ner ett armeringsjärn.
På det har jag hängt krukor och satt röda pelargoner i.
Det år stöttas med ett rep för det blev tungt.

Lite spansk känsla här i bullerbyn.


Pumpan slingrar sej fram ca 50 cm per dag.
Jag kan inte visa på bild hur enormt det är!


Knopparna är ca 10 cm höga.


Blommorna är som MINST 20 cmrakt över.


Ja... så blev det ett litet ihopaplock igen...
Svärmor gav mej gott betyg för allt slit, alla blommor och mina gröna fingrar.
Kan man få bättre erkännande?
Nepp!
Jo förresten... av sin egen mamma.
DET är inte lika lätt!

Ingela skrev i sin blogg:
"I dag har jag verkligen fångat nuet.
Att få sitta i en fantastisk trädgård med prunkande blommor och grönsaker är helande.
För att sedan plocka sin egen lunch från denna trädgård gör att kroppen jublar.
Tack för livet..."

Men imorgon... då ska jag berätta historien om Verner.
Den har legat och mognat i månader och jag tror jag vågar skrive ner den nu.

Puss på er!

1 kommentar:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Fniss...:-)
Roliga gubbar och torn med röda pellisar förgyller vardagen... tack, sånt gillas!
Nä, det går inte tro att det är första trädgården, men så är det ju när man blir förälskad... det kommer automatiskt hur o vad man ska göra:-)

Ha det fint! Hillevi