.

25 juli 2010

Regntunga skyar...


Vaknade till ljudet av regnsmatter på fönsterrutan, frukoststök i köket och 2 katter som lekte med varann vid mina fötter.
Vilken lycka!
Idag skulle det alltså bli en hemma dag i soffan!
Jag har längtat efter det!

Nille åkte till Motala vid lunch för att hälsa på sin mamma - min svärmor.
Jag har nu några härligt lata dagar framför mej i önskad ensamhet.
Katterna har sovit hela dagen och det är som om vår dag går i slow motion.
Underbart!

Såna här dagar är en gåva i mitt liv!
När jag vet att jag inte behöver göra något går jag inte ens ur morgonrocken.
Hela dagen har varit som en enda lång meditation.
Nille har ringt 2 ggr för att säja att han hämtat de tallrikarna vi hittade på Blocket och för att säja att han var välbehållen framme i Motala.
Annars total tystnad...
SKÖNT!

Jag har haft tid med mina egna tankar...
Som sagt... dessa dagar är en gåva!

Häromdagen hittade jag min mobil.
Den hade varit avstängd säkert 3 veckor... kanske mer!
Mobilen är nästan fastvuxen vid mej annars...
Jag hade missat en hel del skoj och goa vänner som ville komma på besök.
Synd absolut men de finns ju kvar.
Jag tror min själ gömde telefonen!
Jag har behövt återhämtningen utan allt för mycket input från vänner och bekanta.

På tisdag kommer min svärmor till oss och då kommer jag vara allert efter all vila!

* * *

När jag inte kan fixa ute drömmer jag mej bort.
Idag har mina tankar varit i höstens "projekt inomhus".
Vi ska nämligen möblera om här.

Vardagsrummet ska bli TVlöst.
Sovrummet ska bli TV-rum.
Kontoret ska bli sovrum.
Kontoret ska väck helt.

Har man trådlöst nätverk behöver man ju inte ett helt rum för datorer och all teknisk utrustning som vi haft innan.
Eftersom hela huset har "instutitionsväggar" här så ska vi ge oss på att försöka fixa till väggar i nya sovrummet först.
Det är minst....
Jag vill ha vita golv oxå men det är en senare fråga.
Detta är de tapeter jag hittat som jag är sugen på.



* * *



* * *




Kan säja att jag är mest sugen på den sista!

* * *

Så lite svar till Charlotta och Mimmi.

Etiketten satt på när jag fick flaskan av grannen.
Det var bara en flaska som hade.
Hade önskat att jag gjort dem själv men icke.
Men med lite Photoshop och en skrivare hade jag ju kunnat.
Det var bara lusten som saknades.

Min Clematis heter Arctic Queen.
Helt underbar är hon min lilla drottning!

Kram på er!





6 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Låter som du har en underbar ledighet, jag önskar att jag kunnde göra detsamma men jag har så svårt att sitta still men jag skulle verkligen behöva, jag ser bar ahela tiden vad som behöver göras....plus att jag går och irriterar mig på en person och det håller på att göra mig helt galen och i dag sa jag ifrån och då blev vi som väntat ovänner....men vissa mäniskor tag musten ur en och det är så svårt att säga till.
Njut och ha det gott
Många kramar Anna

Fröken Piff sa...

Hej där! Vad kul om jag kunde inspirera med middagen:)

Det låter som en riktigt skön dag! Det är ju det bästa som finns, att bara skrota omkring hemma:)

Kram Charlotte

Jenny sa...

Hej Len!
TACK för dina fina kommentarer hos mig!

Det låter som du haft en helt underbar dag!

Tapeterna du visar är jättefina:)

Kraam Jenny

Malin sa...

Hej!

Vilka fina tapeter! Det blir jätte bra tror jag! Kul att få fixa och göra fint inne. Det är nästan så man längtar lite till hösten då man är inne, frast bara lite...

Härligt med lata dagar! Det behövs i bland. Må så gott.

Kram Malin

Unknown sa...

VILKEN lycka att få sådana dagar ibland! Och ha vett att ta vara på dem så fint som du:)
Ha det gott,
Charlotta

Carpe Momento! sa...

Tack för en go dag på landet. Sallad från trädgården med både det en och andra där uti. Gott!
kram Carpe Momento!