.

8 juli 2010

Long time, no see!


Vad härligt det är med semester!
Jag njuter och grejjar och glömmer helt av bloggen...

Idag ringde en av mina vänner och undrade försiktigt hur det var med mej eftersom bloggen har paus. Sen öppnade jag min mail samtidigt som jag pratade med henne och då hade Malin med bloggen Hemma hos Malin oxå börjat undra vart jag tagit vägen.
Mysigt att vara saknad!

Som ni säkert förstått har jag semester och sitter ute i solen, puttrar runt i trädgården, målar, läser underbara böcker eller nåt annat som får mej att må bra.

Jag behöver verkligen må bra!
Tänk er... jag har varit förkyld, hostig och sjuk sen i oktober på ett eller annat sätt.
Orkar inte tänka på det längre...
Jag tänker som så att om jag vilar blir jag säkert frisk.
Ingen medicin jag fått har ju hjälpt speciellt så...
varför inte vila själen i sommarvärmen?

Fast idag är det ingen värme i Bullerbyn!
Regnet står som spön i backen och inte ens Humle vill gå ut.
DÅ passar jag på att uppdatera lite här.

Här nedan får ni en liten... bildkavalkad!

* * *
Midsommar!






* * *
Malte!

Jodå... vi har en ny liten kärlek i familjen.
Han kom hem till oss dagen efter midsommar.
Dumle saknas absolut men Malte ger oss många skratt.
Humle & Malt(e)...
Ja min man älskar att brygga öl och nu har han ingredienserna till sin brygd...



Han är så otroligt liten!
Humle är den minsta katten i Bullerbyn och hon ser ut som en jätte nu.
Sover han inte för gulligt?


* * *
Projekt målning!


Före...


Efter...









* * *




Lilla Louise!
Inte trodde jag allt omkring henne skulle växa med så..
Jag får läsa på när och hur jag ska flytta henne.


Min Bocktörne har fått en dos gödsel den med...


Ser ni Humlen?


Nä det är liten än!
Nille har byggt en fin låda till den.


Tidigt i våras satte jag pelargonfrön.
De skulle bli vita och röda.
De blev ljust rosa och orange!!!



Prästkrage, Vitpytta, Pelargon, Luktärt, Chokladmynta och Förgätmigej.





Senaste fyndet på Tradera.


Vi har skaffat en ny brevlåda med!


Jag har dolt adress och namn.
Den är alltså inte så kladdig.


Ja det var lite av allt vi gjort.
Var rädda om en och glöm inte solfaktor!

Inga kommentarer: