.

17 juli 2010

Bröllopsdag igen!

Tänk att det gått ett år igen!
Vi har varit gifta 4 år nu!

När vi skulle gifta oss bestämde vi att det skulle vara en dag då vi med säkerhet skulle vara lediga varje år så att vi skulle kunna åka utomlands.
Inte visste vi då att vi skulle ha ett underbart litet hus i Bullerbyn och en liten Malte och en något större Humle 4 år senare.
Vi ville INTE åka iväg i sommar!

* * *

När vi vaknade såg vi att det spöregnade!
Det hindrade inte våra planer men kändes ju sådär...


Vi hade bestämt oss för att bila upp längs västkusten och började med att åka till ett hotell i Göteborg redan och äta frukost.
Det är så himla lyxigt tycker jag!
Sen bar det av!


När vi kom till Uddevalla hade Nille en överraskning till mej.
Han hade letat reda på en antikhandel.
Harrys Antik!
Det var möbler högt och lågt på 3 våningar.
Så gigantiskt stort att jag gick vilse...
Massor av underbara fina möbler.
Men vi kunde ju inte släpa med oss något stort direkt.
Under hela härligheten hade Harry (om han nu hette så han som ägde det) en loppis med såååå mycket saker!
Där passade jag på ett fynda en hel del.
Visar bilder längre ner.

Intill låg  Café Röda Rummet.
De hade en liten del med inredningssaker med.
Klart värt ett besök!
Vi tog oss en fika och jag hittade roliga tidningar såklart...


Fotade ett uppslag i tidningen.
Visst ser det härligt ut med så "rena" fönster?
Vi som har hela naturen utanför behöver ju inte ha en massa blommor ivägen.
Sen gillade jag åran med skyltar oxå.
En sån vill jag ha!
Har hittat den perfekta stolpen för det.


Nille roade sej med att mata fåglar under tiden...




Innan Lysekil ligger en fantastisk inredningsbutik som heter "2 Fröknar".
Har du vägarna förbi så ÅK DIT!!
Bara gången upp mot huset är värt det.
Gissa om jag blev sugen på att plantera lavendel i hela min långa rabatt som löper 15 meter längs huset...
Är det inte bedårande?
Och som det doftade och surrade!


Sen tog vi förjan över till Lysekil.
Vi tror att det var i den ordningen...
"2 Fröknar" och sen färja... eller var det tvärtom?


Som barn bodde vi varje sommar i Lysekil.
Pappa körde dit mej och mamma i maj.
Sen kom systrarna när skolan slutade.
Ja... jag är 10 & 14 år yngre än mina systrar.
Sist kom pappa när hans semester började.
Sen åkte pappa, sen systrarna när skolan började och jag och mamma åkte hem i september.
Ja alla var ju där på helgerna såklart.
Härliga tider!

Sladdis?
Nääää KÄRLEKSBARN heter det ju!

Vi åkte till det stället där vi bodde på 60-talet.



Jag minns stranden som mycket större!
Jag vågade inte bada utan satt i en balja hela somrarna.
Hahaha...
Badkruka då och det är jag än.


Efter god middag åkte vi vidare till Smögen.
Glömde fota de underbara små bodarna såklart... men jag fick med Uddevallabron!
Alltid något!
Som ni ser hade det klarnat upp lite.


Dagen efter fick vi möblera om lite för att få till det med det som vi köpt.
Vi tog ner sidebordet som min pappa gjort till mej från sovrummet.


Detta är lite av det om jag fyndade.

Harrys Antik
4 koppar med fat 30:-
4 assietter 20:-
Gräddkanna 35:-
Sockerskål 35:-

Resten av allt jag hittade fick jag med gratis eftersom jag inte ville ha sockerskålen.
Vad ska man med en sockerskål till som inte hör ihop med något? sa hon på loppisen.
Ja ja jag tar den med då, sa jag och då blev resten gratis.
Coolt!


Visst är det sommargulligt?

Den söta ställningen hittade vi på "2 Fröknar".


Vagttenkannan hittade vi på Café Röda Rummet.
Min första Jeanne d'arc Living pryl!


När allt var klart bakade jag cupcakes!
Jag som inte kan baka!
Jag hittade ett sagolikt bra och enkelt recept på Geisha & Nuella cupcakes.
Det var ju görsköj!


Sen kom min kollega Elin med familj och hälsade på oss, mest katterna, och fikade.


När dagen var nästan slut... passade Nille på att skörda våra första broccoli och lila bönor.


Klochan 22.30 gick vi ut och njöt av den varma kvällen och tände alla ljuslyktor i hela trädgården. När vi satt där kom våra grannar ut för en rökpaus. Vi bjöd över dem på ett glad vin och vips hade 3 timmar flugit iväg.
Det var lika härligt varmt då oxå!

Underbara sommar och semester!
SLUTA ALDRIG!!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken fantastisk utflykt! Härligt sätt att fira sin bröllopsdag, tycker jag. Din man verkar ha fingertoppkänsla för vad lilla frun uppskattar;)
Ha det gott,
Charlotta

UggledaLen sa...

Haha ja det har han verkligen!