.

24 april 2010

En dag i ensamhet...


Tänk vad en dag kan gå fort när man spenderar den tillsammans med sej själv.

Nille har varit på ÖL-SM och jag har rensat, rensat, rensat och återigen rensat kirskål!
Vilket j..la skit ogräs rent ut sagt! Det tog aldrig slut!!! Jag fick tag i revor som var meterlånga.
Jag gav upp efter 3 timmar. Gick in och tittade på nätet vad jag hade för alternativ. Man kan tydligen kväva dem men markduk eller så får man gräva 50 cm djupt och byta all jord fast det verkade inte som det hade funkat för alla. Man kunde använda "Roundup" oxå men då dödade man allt annat i landet med.


Gick in och gjorde mej några mackor och satte mej i solen.


Då hittade jag en sida som talade om att naturen kan utplåna kirskål själv. Man kan sätta marktäckare som konkurrerar ut kirskålen. Det var dessutom en liten söt planta som jag redan hittat alldeles själv innan.

Myskmadran!!!Denna lilla planta ska nu få massor av kompisar! Ska bara rensa klart landet först och hjälpa lite på vägen!!



I fredags var vi på Kretsloppsparken igen.
Jag har länge velat ha en cool vikvägg runt mitt badkar så jag kan duscha där. Eftersom det är snedtak har det varit svårt att komma på en lösning för duschdraperi. Här står de på torkninng efter att jag tvättat bort all spindelväv. Tror det kan bli riktigt bra.




När vi ändå var där köpte vi fönster till mina odlingslådor oxå.





När jag läser andras bloggar tycker jag att våren kommit så långt hos alla andra trots att jag bor i Zon 1. Kanske är det för att min trädgård inte är så gammal och för att jag valt att köpa mindre plantor? Jag får glädja mej åt att hela framsidan äntligen är helt gul!






Imorgon ska Nille och jag fortsätta att rensa Kirskål och sen ska vi iväg och köpa Myskmadra! Jag hoppas verkligen att den kan lära sej trivas i fullt solsken!



3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Len!
Hoppas du vinner "kriget" mot kirskålen och att Myskmadran växer o frodas:)

Jättesnygga vikväggar du köpt till badrummet!

Ha en skön söndag!

Kramis Jenny

Godastunder-tokigaidéer sa...

Kirskål ingen höjdare, hade det i hela trädgården i mott förra hur. Vet inte hur det har gått för nästa ägare men jag gav upp. Hoppas det kommer att hjälpa med myskmadra.

Ha det gott
Kram anna

Malin sa...

Hej!

Hoppas nu att kirskålen försvinner eller att Myskmadran kommer att ta övertaget! Jätte fin Zinkbalja du har, I love Zink! Vikväggen kommer bli jätte fin där tror jag. Mysigt att ligga i badet med tända ljus och ett glas med rött och titta på en så fin vikvägg =)

Kramar Malin