.

4 april 2010

Att du bara orkar!


Så brukade min syster säja till mej en gång i tiden.
Undrar om hon inte skulle säja så nu med om hon såg hur jag hållit på denna helg.
Sitter här i soffan nu och huttrar.
Känner mej enormt sliten...
Men... fint blir det!


Just här ser det visst bara rörigt ut men det kommer att bli fint så småningom det vet jag!



Vi är långt ifrån klara men har kommit en bit på väg.

Idag åkte vi för att handla lite saker i Kungsbacka. När vi var klara och stod i kassan tittade Nille på mej. Len har du plånboken med dej? Nej det hade jag ju inte för det har jag ju aldrig och det hade inte han heller. Det var bara att vända om och hämta.
Nille lämnade av mej hemma och åkte tillbaka ensam. Jag passade på att gå runt och sjunga högt för mej själv i trädgården. Flera grannar var framme och pratade och undrade hur vi orkade göra så mycket på en gång. Alla tyckte det blivit så fint. Vänta bara tänkte jag, jag är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT ifrån klar än med alla mina planer.

Sen var det dags att bestämma vart rosen skulle stå.
Lilla Louise vart ska du växa och gro?
Hon fick bo där jag kan se henne som bäst även om jag hellre velat ha en klängros där.


Kan du se lilla Louise?

Inte?
Nu då?


Ja men nu då???




Hahaha det blev verkligen inte mycket kvar.
Hoppas lilltösen trivs nu!

Vi byggde våra odlingslådor idag men regnet kom innan vi fick dem på plats och lagt jord i dem. De blev både stora och djupa så vi tog lite mossa och annat "bös" vi lagt i komposten och fyllde botten med. Nästa sommar kanske vi har underbart fin jord att lägga i våra lådor?




Nu ska jag bara sitta här i soffan och glo.
Imorgon ska vi njuta!
Kanske, men bara kanske, ska jag fylla lådorna med jord och så lite broccoli.


Imorgon tar vi itu med "Den bibliska historien" del 2.




Puss

2 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Visst är det underbart! Att jobba med händerna och hela kroppen ger en sån tillfredställelse så det är inte klokt. Jag äääälskar trädgårdsarbete!!!! Man får utlopp för sin kreativitet men kan aldrig riktigt veta hur det blir i slutänden. Vad fint ni har det! Tycker att det är nu på våren man ser strukturen som bäst. Ska bli kul att få se hur det tar sig närmare sommaren.
Kram/ Anna

UggledaLen sa...

Kram på dej Anna!

Följer dej med ska du veta!
Det är lika roligt och inspirerande varje gång jag tittar in.