.

9 april 2010

Detta med sömn...




Jag har ägnat de senaste 5 nätterna åt att vara sketcool!
Inatt var jag så cool att jag inte somnade förrän 5 imorse.
Varför jag inte sover?
Jag är sjuk... igen!
Har varit helt utslagen sen i måndags.
Tror jag gått omkring med en liten bacill som inte lämnat kroppen riktigt och när jag slet så under påsken så fick den väl fart igen.

Sen är det så att rösterna inte slutar prata...
Ler lite för mej själv för nu vet jag att någon av er som läser detta tror att jag är besatt eller mer än lovligt störd. Vad jag menar är att när jag har en massa att tänka på så slutar jag inte planera. Hela huvudet är pratar, planerar och tänker på allt mellan himmel och jord.

Blir det så för dej med ibland?

Tröttsamt!

Inatt gick jag faktiskt upp vid halv 2 för jag orkade inte älta mer.

Jag satte mej och gjorde det jag gillar mest på nätet...
Jag tittade på mina älsklingsbloggar!
Jag njuter så av att titta på andras bilder och få en inblick i hur andra tänker och har det.
När jag tittade efter hade jag fått 10! följare!
Tänk om ni 10 som följer mej njuter lika mycket av mina ord och bilder...
Om man gillar en blogg kan man skicka en "Blog Award" till den människan som har bloggen. Jag skickar en award till er som läser min blogg men framförallt till er 10 som följer den!!
Jeanette
Tina
&

Som tur är så håller jag på att pigga på mej.
Just nu låter jag som en hes man men febern är borta och jag snorar inte mycket alls. Det är väldigt skönt för jag har planerat sen månader tillbaka att jag ska åka till Stockholm och gå på mässan...

Jag har sett fram emot detta och planerat inköp och drömt så länge att jag nog hade åkt även om jag varit lika sjuk som i tisdags. Nja det hade inte gått men jag är tacksam att jag kan åka.

Det är inte bara mässan jag längtar till utan även efter mina systrar.
Vi åker till min födelsestad och hämtar upp min äldsta syster sen åker vi till Stockholm och går på mässan och sen till mellansystern som flyttatde till Rådmansö i mars. Det blir en hektisk helg men så rolig! Orkar vi ska vi ta en kopp kaffe hos Ma & Pa på vägen hem. Hoppas det underbara vädret följer med oss! Just nu har vi sol från en klarblå himmel här.


Alldeles nyss ringde de från mitt jobb och bad mej att ändra tid på måndag.
De vill att jag börjar sent.
Bara att tacka och ta emot.
Jag lär behöva en sovmorgon efter denna helgen!

Har jag ett bra liv just nu!
Bara en sak som tynger mitt hjärta och det håller mej tyvärr vaken om nätterna.
Men jag tränar på att acceptera sånt jag inte kan påverka.
Jag använder min goda vilja att acceptera för min egen skull.
Jag väljer lyckan även om det är urtufft.
Något har jag lärt mej detta året!




4 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Len!
Skönt att höra att du är på bättringsvägen! Jag åkte på förkylning, halsont o feber igår, fick gå hem tidigare från jobbet och idag har jag legat helt däckad..vaknade klockan halv 1 av att chefen ringde o behövde svar på en fråga, hihi!

Vad glad jag blev för den fina awarden!! Den piggade verkligen upp, tack söta du!!

Låter som du har en spännande och intensiv helg framför dig! Ha det riktigt gött nu:)

Kraam Jenny

Njut i din trädgård sa...

Tack! Skulle precis till spisen med tunga steg, men nu hoppsar jag dit efter att jag lägger upp din award hos mig!

Ibland är motgångarna så svåra att det är svårt att tänka positivt. Jag tycker du är duktig! Tufft är det när man är hängig också.

Jag önskar dig en härlig resa och hoppas du får en underbar tid med systrarna dina!

Jag har varit på mässan och bloggar vidare om det jag gillade mest.

En stor kram till dig från mig!

Jeanette sa...

Hejsan!!!
Det är första gången jag kommenterar på en blogg!!!
Vill också tacka för den fina awarden.
Jag älskar din blogg och får sån inspiration av dig!!! Du lägger in så fina bilder också.
Tycker du har den perfekta bakgrunden nu med clematisen, grinden och katten.

Hoppas du mår bättre nu(själv ligger jag i sängen efter att ha opererat bort gallan i torsdags).
Många kramar från Jeanette i Dallas.

UggledaLen sa...

Tack snälla goa Jeanette!
Krya på dej och hoppas verkligen du mår bra!
Är det något jag missar så påminn mej är du snäll.
Nille hälsar så gott oxå.

Kram på dej!