.

14 april 2010

Trädgårdsmässan och njutning!

Nu äntligen har jag tid att skriva lite om Trädgårdsmässan i Sockholm.
Det har jag egentligen inte men jag älskar ju att blogga så jag tar mej den tiden!
***
Tänk dej följande scenario...
  • Du har i flera års tid längtat till Trädgårdsmässan.
  • Du går upp kl. 3 på morgonen för att sätta dej i bilen kl. 4 för avfärd.
  • kl. 6 är du på plats i ......... för att hämta din äldsta syster.
  • Du kommer fram kl. 10.30 till en kö till parkeringen så lång att du nästan får panik.
  • Kissnödig rusar du en lång väg mot ingången och ber till gud att det ska gå snabbt i kön så du inte kissar ner dej.
  • Väl inne går du förbi alla eftersom du förköpt biljetter!
  • Efter besök på toa kan äventyret börja.

Jag kom in i hall A och huvudet gick som en vinneleka. Hmm... fattade du vad jag sa nu? Jag menade att jag tittade och snurrade huvudet som en vindsnurra. Hmmm... var det en bättre förklaring? Skrattar högt åt mej själv.

Ja jag kan säja att jag missade att ta kort iallafall!

SORRY!!!!
Vet ju att ni ville se bilder....
Det var ju hur spännande som helst så jag glömde av mej...
Men 3 kort blev det!

Hasselfors monter hade en underbar stege.

Se så enkelt den är gjort.
Bara 2 läkter som de satt ihop som steg.
SNYGGT!


Någon hade byggt upp en klippa. Jag har ju en klippa här som har en skreva där jag ville ha växter.



Jag var lyrisk efteråt och hade påsarna fulla med rötter, växter och lökar. Jag var helt slut men... vi skulle ju vidare till Rådmansö där min syster bor. Det var ett kärt återseende. Hade inte mött någon av mina systrar sen 12 december.
Vi hade trevligt och åt och drack gott.
När kl. var 21 fick jag gå och spy och gå och lägga mej.
Snacka om att vara helt slut efter en veckas sängliggande med feber och annat sjukt och sen gå upp tidigt och sen mässa.

Dä ä bara skit mä kärringa'!

Humle & Dumle fick ju stanna hemma.
Men syrrans katt Jönsson kom på morgonkvisten och låg och mös hos mej!


Han hade otroligt vackra ögon!


***********************************************

Idag har vi varit på Nilssons Plantskola och kompletterat det vi inte fick tag på i Stockholm.

Här får du ett smakprov av hur det kommer att se ut i sommar hos Familjen Bullerby!

Vit Riddarsporre

Röd??? Pion

Vit Pion
Karpaterklocka
Vit Iris

Vit löjtnanshjärta

Vit Trift
Höstphlox
Saxifraga

Vit Förgätmigej

Myskmadra
Hosta - Funkia

Blodnäva

Vitpytta

Backtimjan

Jätteprästkrage

Jag lovade ju att jag inte skulle skriva om min trädgård på ett tag men...
JAG ÄLSKAR JU ATT HÅLLA PÅ DÄR NU!!!
Lovar att återkomma när allt blommar.
Nästa inlägg kommmer INTE handla om blommor det kan jag lova!






3 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Viken ärlig massa blommer du kommer ha i din trädgård. Hosta är en av mina stor favoriter med sina ståtligt vackra blad, vet inte hur månge olika jag har.

Tack för titten
Hadet gott/Anna

Malin sa...

Hej!

Jag älskar också att fixa i trädgården! Det finns så mycket i huvudet som man bara vill förverkliga på en gång!!! Men sen är det ju tid och pengar som sätter lite käppar i hjulen tyvärr. Kul att se hur du fixar och gör fint =)

Må så gott.

Kram Malin

CamHel sa...

lilla hjärtat... var rädd om dig!!

Och jag såg dig för mina ögon springandes, kissnödig och sen viftandes med hövvet ;o))
hahahahaha