.

19 april 2010

Man förundras...

Först en kommentar till förra inlägget...
Jenny och Malin...
Jo tack helgen har varit fin och jag har verkligen njutit.
Och JA det är kirskål!!
SOM VI HAR RENSAT!!!
Detta blir vi inte av med det inser vi.
Vi får lägga en presenning över hela sommaren så den kvävs.
Tack för hjälpen!
* * *
Minns ni inlägget om vårt fina vallhus?
Inte långt från vårt hus låg detta gamla underbara skjul.

När vi kom hem från mässan såg det ut såhär...

En av grannarna stod uppe på högen och drog ur spik ut brädorna.
Hon skulle bygga odlingslådor av dem.
Smart och så otroligt vackert!

Jag tycker de gamla dörrarna är så underbara!


Nille och jag tog med oss 2 av de 4 dörrarna.
Alltid kan man ju göra något av dem eller hur?





När vi står där och drömmer om vad vi kan göra av vår lilla hörna uppe på klippan kom en annan granne. Hon pustade och stånkade uppför kullen. Väl framme småpratade hon lite krystat... Jag undrade vad hon hade på hjärtat och då kom det som en flod ur henne...
Vad har ni tänkt göra här???
Jag är ju medlem i styrelsen och bla bla bla...
Ställ dörrarna i förrådet!
Oj oj hon var verkligen upprörd!
Jag förstod av samtalet att mina planer och mitt fixande har varit uppe för diskussion i styrelsen. Jag kunde inte annat än le. När vi flyttade hit hade våra grannar inte gjort ett skvatt på 4 år. (Jag börjar förstå varför...) Det var mycket snackande om dessa tidigare ägare och att de inget gjorde i början, men nu undrar jag om inte grannskapet önskar att det hände lite mindre i Bullerbyns övre utkant! Hahaha!
Jag lovade än en gång att inte bygga något eller ens tänka en tanke mer utan att styrelsen fick en ritning på mina planer.
Jag ska nog gå lite saktare fram.
Kreativitet kan vara svårt för dem som inte vill ha förändring.

Nille hade rensat hela delen av trädgården där detta utspelar sej och se vilket underbart rostigt fat han hittade.


Jag var förresten på utvecklingssamtal idag inför kommande år på min utbildning.
Min lärare sa att hon saknade mej och min värme och kärlek och att jag tystnat efter jul.
Kanske jag borde blomma ut där lite mer oxå?
Puss på er alla godingar!












1 kommentar:

Tina sa...

Håller med Gunnel! Vi (jag i alla fall) har saknat Len som började i höstas ♥