.

3 april 2010

GLAD PÅSK!!

Vilken dag!!
Det har varit sol och riktigt varmt hela dagen.
Tror det har varit så över hela Sverige?
Vi vaknade riktigt tidigt och kunde inte hålla oss.
Vi var helt enkelt tvungna!
På med kläderna och ut i trädgår'n!
När vi kom ut kunde vi snabbt ta av oss jackorna.
HÄRLIGT!
På posten kom min hett efterlängtade
Louise Bugnet!


Hon är kanadensare och en friskus.
Som första ros i livet hoppas jag hon ska trivas hos oss!!
Välkommen!


Helt mörkröda knoppar...


...sen blir hon vitare och vitare...


...för att till sist vara bländande kritvit!!

Visst är hon bedårande vacker?
Och vad passar bättre i Bullerbyn än något som är både rött och vitt?



Humle rörde sej runt oss hela dagen.
Hon höll sej på avstånd men övervakade varje nytt projekt som påbörjades.



Jag har funderat sen september på om jag inte skulle rensa bort all mossa som ligger på våra klippor. Jag började och bar bitarna jag fick väck till komposten som jag klädde invändigt. När jag gjort det började jag känna av händerna. Blev helt stirrig.... Jag har ju inte haft ont på en månad och ville inte det skulle börja nu heller. Nille tog snabbt över och stolt som en påsktupp fällde han det stora ormbunksmonstret!

Ja jag vet... men snälla säj inget till honom!




Det var otroligt tungt och såhär långt kom vi idag.
Vi ska ta resten imorgon!

Vet inte riktigt hur långt jag ska rensa.
Vad tycker du?


Har räfsat hela trädgården idag.
När jag kom till klippan såg jag att det fanns en massa fin jord där.
Vi lade på lite mer och kantade med stenar.
Hade det varit lite djupare hade jag satt en...

VIT CLEMATIS!
Såklart!
Nu får vi se vad det blir.
Några Hosta kanske?


Detta landet grävde jag ju upp igår men det fick ny jord idag och kantsten.


Förutom detta har vi rensat rent ett land, klippt humle (växten alltså), klippt bort rotskott från syrenen som spridit sej över hela rabatten, tagit bort den stora stammen som stod på terassen och burit en MASSA skit till eldningshögen i dalen.
Hur gick det med odlingsbädden då?


Jodå!
Den är grävd och klar.
Vi bestämde oss för att inte gräva upp hela utan ville se hur mycket vi kommer att behöva. Vi hade tagit med oss 75 stenar och det räckte inte helt. Det blir till att hämta en 50 st. imorgon igen.

Här sitter min prins och njuter av att dagens arbete är färdigt.
Imorgon ska han bygga odlingslådorna!


Vilken underbar påskafton!!!


Inga kommentarer: