.

1 maj 2010

Oj oj oj! Baja, baja!

Så sa en av barnen på mitt arbete till mej i veckan!
Det är så jag känner när jag inte bloggar.
Inte för att jag känner krav på mej utan för att jag njuter så av att blogga!
Baja Baja Len!!

* * *

Denna veckan har det varit sååå mycket jobb!
Dessutom har jag hunnit vara på min utbildning oxå.
Kan lugnt säja att det går lite för fort just nu.
Jag märker det på hur mycket jag glömmer hela tiden...


Som min exman sa när han för 5:e gången denna veckan försökte nå mej...
Det spelar ingen roll om det är roligt eller inte när du kör ner i diket!
Jag lovade att ta det lugnare...
Det höll inte för jag har arbetat hemma idag...


* * *

Jag önskar att jag hade haft med mej kameran under veckan!
Så mycket fint jag sett!
Idag hamnade jag på en ödetomt i mitt letande efter saker i skogen ovanför vårt hus. Det var som att komma in i en gömd sagovärld. Jag kände atmosfären från de som bott där. Precis när jag steg ner i trappan genom ett valv av kaprifol började solen skina. Det sipprade ner solstrålar genom träden och ja... det var magiskt.
Vad jag gjorde i skogen?
Jo Nille visste att det fanns korrugerad plåt på ödetomten som vi kunde gräva ner för att stoppa Kirskålens framfört genom våra liv. Dessutom hittade jag en zinkhink utan botten som jag tog med mej och en gammal mangel! Haha! Får väl se om jag får någon användning för den?

Jag har dessutom planterat om mina odlingar, planterat på friland, gödslat, lagt markduk och piffat! Imorgon ska vi hämta 900 kg sten och lägga ut i trädgården. Det blir mumma det!!


* * *

Nu ska jag ta lite lördagskväll... hmmm klockan är redan 22.34!
Jaja imorgon har jag en massa arbete framför mej förutom all sten som ska hämtas och forslas ut. Ska bara sitta en liten stund till vid TV:n...


I veckan kom en laddning med kläder som jag beställt från Bon'a Parte.
Söt blus va?




Hoppas ni alla hade en underbar Valborgsmässoafton!
Trevlig Helg!

4 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Käre nån.., du har och stå i idag, 900 kilo sten!!!
Du tänker väl på ryggen.., ingen sten i hela världen är värd att knäcka ryggen för.., eller?!?!?!
Jag låter så duktig nu men jag har allt slarvat med min rygg nu när jag är ute och påtar flera timmar varje dag i trädgården:(
Men men, det känns ju alltid lite bättre dagen efter så det är bara att köra på:)

Lycka till med alla dina stenar......
Kram
Marianne

Elin sa...

Jag vill också vara sakletare på ödetomten. Tror att jag och barnen hade passat bra där som sakletare.
Och Lucas hade älskat att hjälpa er att arbeta med 900 kg sten idag. han hade behövt bo på en stor gård med skogen inpå knuten. Kroppsarbete är hans grej. Förra sommaren släpade han plattor från grannen och la i sandlådan på lekplatsen......//Elin

Malin sa...

Hej!

Övergiven trädgård låter som en dröm! Tänk så mysigt at få gå omkring och titta och upptäcka en massa spännande saker! Ett lass med sten ska jag också hämta så småningom, men när det blir får vi se.

Lycka till med dina stenar, ser fram emot att se bilder =)

Må så gott!

Kram Malin

Godastunder-tokigaidéer sa...

Visst har Bona part härliga kläder, jag är en flitig beställare.
Du skriver och berättar jätte härligt.

HA det gott
Kram Anna