.

16 maj 2010

Det blir aldrig som man tänkt?

Det blir aldrig som man tänkt sej, är ett gammalt talesätt.
Eller blir det verkligen ALDRIG det?
Denna helgen skulle te sej på följande sätt:

Torsdag:
Slappa i soffan.

Fredag:
Nilles födelsedag! Göra allt han vill hela dagen!

Lördag:
Slappa och Fixa i trädgården.

Söndag:
Fixa i trädgården.

Blev det så då?
Både ja och nej...

Det var vår vecka att fixa i området så vi klippte gräs, rensade rabatter och gjorde allt som var på vår lott. Deta gjorde vi tills jag fick syn på... Verners trädgård! Mannen som ägde gården innan det byggdes här var en udda man. Han kastade ut alla sina blöjor genom sitt sovrumsfönster så de som köpte hans hus fick ta hit en firma som sanerade efter honom. Det har berättats för mej att de som besprutade efteråt fick använda gasmask! I alla fall... Verner kastade inte bara ut sina vuxenblöjor med tillbehör (bajs alltså)... nä... han kastade ut flaskor med terpentin, krukor, rävsaxar, hinkar och MASSOR av fönsterglas bl.a. När jag fick syn på allt detta tidigt i våras bestämde jag mej för att låta det vara. Nu gick det inte längre! Vi har rensat upp ALLT efter Verner! Klippt buskar, rensat hallon och kört MÄNGDER av skottkärror av bös. Nu är det så fint! Tog tyvärr ingen bild på detta.
Grannarna stod på rad ett tag och tittade på när vi slet. När jag sa att jag skulle vilja sätta riktigt lantliga blommor där tyckte de att nu fick nog föreningen gå in och betala. Skönt! Så mycket pengar som vi lagt ner redan! Precis NU kom grannen in... ja DEN grannen, och gav oss muffins för att vi jobbat så hårt och gjort såååå fint! TACK!!!

Men se... där tog inte orken slut!
Jag fick tag i högtryckstvätten och spolade rent de klippor vi rensat och när den ändå var på plats fixade jag halva terassen oxå.


Ser du skillnaden?


Tror det kan bli riktigt snyggt!
Ringde min systerdotters kille igår. Han jobbar med färg och bara de kommer hem (De är i Paris! Undrar om de förlovar sej nu?) ska vi konsultera honom över en öl här hemma.


Sitter här i min soffa och ser ut genom fönstret på allt som vi gjort.
Det är så vackert här i min lilla Bullerby!
Tänk att livet får vara så gott!

Kanske är det så att det aldrig blir så som man tänkt sej?
För ibland blir det bättre!
Nu ska det bli gott med lite kaffe och muffins!
Ha en go vecka!

6 kommentarer:

Malin sa...

Hej Hopp!

Oj så Ni har fixat och grejat! Låter som om ni kommer somna gott till kvällen ;-)
Så bra att föreningen betalar så det kan bli fina blommor nu istället! Själva har vi varit ute på långpromenad med pojkarna och brorsans ena hund = trött och somnar nog också gott. De som står på min lista nu , och som skulle ha gjorts för länge sedan är att klippa gräset... Ja, ja det blir väl så småning om.

Må så gott!

Kram Malin

En amatörs trädgård sa...

Kul att ni får tack för allt slit. Vi har tyvärr märkt att det med att kasta ut allt även har försigått här på våran tomt. Dom har verkligen kastat ut allt, glas, stålburkar, bildelar, vispar, cykeldelar mm. Förstår inte varför folk får för sig att skräpa ner så. Hos oss samlar vi upp allt sånt och kör till soptippen i stället. Lite mer miljövänligt i alla fall.

UggledaLen sa...

Malin:
Jag ska strax gå och lägga mej. Jag är helt slut! Hehehe! Känner inte mina händer efter högtryckstvätten.
Gräsmattan springer inte ifrån dej. Vänta du tills lusten faller på. Annars kan du ju alltid ta den med lie!

Amatören:
Konstigt detta med att bara slänga ut saker?!
Vi har samlat ihop massor som ska till tippen men mycket gick till vår eldningshög oxå.
Rävsaxen hade nog legat där ett tag för den hade växt fast i ett träd. Glödlampa? Lampkupa? Kastruller? Ölglas? Flaskborste? Varför kastar man ut sånt? Vi har verkligen skrattat men funderat en hel del oxå.

Kram på er tjejer!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Gud vad du har hållt på och ta hand om allt det där ojojoj. Det är helt otroligt vad fina trädäcken blir när man anv högtryckstvätten, vi gör det också varje år...

HA det gott
Kram Anna

Njut i din trädgård sa...

Wow vilken skillnad! Finns det nå roligare jobb än när man direkt får utdelning!

Isas Trädgård sa...

Roligt skrivet om Verners trädgård även om jag förstår att det kanske inte var så roligt att ta hand om allt skit han kastat ut !
Du kommer nog att sova gott efter allt slit ni haft.
Ha en riktigt trevlig vecka !
/Isa