.

25 maj 2010

Pingst i Bullerbyn!


Det blommar i bullerbyn!


Vilken underbar Pingsthelg det var!
Vi gick och grejjade i trädgården hela tiden.
Jag ringde min pappa på söndagskvällen och när han frågade vad vi gjort...
Ja jag mindes inte!
Jag gick omkring och njöt och bara pillade lite här och lite där.
Jag vet att jag inte satt stilla en sekund och att jag nu är väldigt solbränd på armarna.

Här nedan förljer en bildkavalkad.


Slånbärsbuskar i full blom.


Det växer smultrom överallt!
Allra helst där det inte är planterat.



Sommarens första bukett!


Äppleträd och körsbärsträd i full blom.
I Verners trädgård blommar päronträd och äppleträd.
Första syrenknoppen brast oxå.


Mini hängpetunia.


Spegel, tvättfat med kanna, handduk, tvål, nagelborste, rotborste och handkräm.
Skönt att svalka av sej under tiden man arbetar.






Minns ni lilla Louis Bugnet?
Se som hon har vuxit!!!
Tror ni att jag kan få en ros nästa år från henne?


Inga ärtor har kommit upp än men stören och trådarna är på plats.


Ruccolan växer och smakar himmelskt och nya är på väg.


Rädisorna trängs...


Bara detta är kvar att plantera av det förodlande.
Jag som hade ett helt rum fullt...


Tror ni jag hinner få några tomater på dessa plantor?

Detta är mitt största transpersonella upplevelseställe just nu!


5 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

WOW vilka härliga bilder. Solstolarna ser härliga ut där på däcket , tänk omman kunde ha ro i kroppen och sitta ner i solen...

Ha det gott
Kram Anna

UggledaLen sa...

Jadu Anna...
Precis så känner jag oxå.
Hur mysigt det än är så vill jag snart sitta ner och mysa, sola, njuta.

Jag har lovat min man att inte behöva göra något annat än njuta i dessa stolar hela semestern om han vill.

Någon gång ska man ju njuta oxå!

Kram Len

Malin sa...

Hej!

Kul att kunna inspirera någon =)
när man tittar in här blir jag också inspirerad! Så mycket jag tängt att fixa som Ni redan har! Ett bord med handfat, tvål och handuk är ett önskemål här ochså. Har bara hittat handfat och kanna ännu, så det är ett passande bord som jag söker på loppisar och auktioner. Perfekt att ha när barnen skall vaska av sina händer innan maten ute soliga dagar. Sen vill ja ju så klart göra ett mysigt ställe där härligheten skall stå ochså.

Så härliga bilder du visar... man blir aldrig mätt på bilder. Mina små blå blommor... ja du vad kan dom heta!? Får nog ta och fråga föregående ägare (mamma) om hon vet. Den är tacksam i alla fall och sprider sig hur fort som helst, så det gäller att sätta det på ett ställe där man vill ha mycket av den ;-)

Ha det gott!

Kram Malin

Vårt hem på landet sa...

Härliga bilder!!

Men titta! Du har också såna fina "polkagris"tulpaner! Tror det finns vita violer, men har ingen aning om det finns med röd strimma i.

Kram, Emma

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Len,
Det hade varit roligt om svenska trädgårdsbloggar kom igång så vi trädgårds tokiga kan hjälpa och få inspiration av varandra.
All hjälp mottaget mycket tacksamt.

Tack för omtanke
Kram Anna