.

9 maj 2010

Easy like a sunday morning...


Vilken härlig helg...
Den har vekligen varit easy like a sunday morning...

I fredags köpte jag en bok till Nille.
Han behöver lite inspiration för att komma igång med att gjuta betongsaker .
Här fanns många bilder som gav massor av uppslag till nya ideér.
Jag hoppas verkligen vi får tid snart så han kan sätta igång.


Passade på att köpa en Ananassalvia oxå.
Den doftar verklign ananas!
Ser fram emot att få en kvist på min Massaman nästa gång.


I lördags kom jag inte ur morgonrocken på hela dagen!
Precis vad jag längtat efter!
Det spöregnade och jag hade ingen inspiration över till att gå ut i trädgården och fixa. 
Det blev en hel dag i soffan men god bok, film och kaffe!

Til min stora lycka fick jag se att min Ranunkel tittat upp!
Åh, den har jag längtat efter den med!


Även bönorna jag satte förra helgen hade tittat upp...



Nille som är lite mer motståndskraftig mot regn gav sej av och hämtade ett paket som kommit från odla.se.
Det var en Bocktörne (Gojibär) och en röd Bägarranka.
Bocktörnen planterade jag idag i en av mina jättestora kopparkittlar.
Hoppas den klarar koppar....
Bägarrankan fick bo bland Margueriter och Luktärtor där den kan slingra sej upp för spaljén.


Eftersom jag har svårt att sitta stilla hela dagar, och foten värkte efter stockkollisionen, började jag måla 2 rostiga krukor. Har tänkt måla dem länge men det har lixom inte blivit av eftersom jag längtar ut varje vaken, ledig minut. Nu var det dags att ta hand om insidan av huset lite tyckte jag.


Rosten tittade igenom redan efter 10 minuter.




När det var klart tittade jag upp från golvet där jag satt och fick se eldstaden Nille gjorde åt mej i mars eller nåt... PINSAMT! Jag hade inte gjort något fint av den! Bara för att vi inte kan bestämma oss för hur framsidan ska se ut kunde jag väl gjort fint ändå?

Sagt och gjort!
Medan Nille var och handlade gick jag omkring och njöt.
Letade saker som kunde passa där och ställde på, ändrade mej, nja... jo... neee... SÅ!
Haha... känner ni igen er?
Jag kan pilla i evigheter innan jag blir nöjd.


Skorna som står på är mina bebisskor.
Nummerplåten kommer från en gammal SAAB som ägdes av en väninnas morfar.
Min pappa, som var bilmekaniker en gång i tiden, fick den av honom.
När han fick veta att jag var på jakt efter en sån skylt tag han mej i handen.
Så gick vi ner i hans källare.
Vi går ofta hand i hand jag och min gamle far.
Han har en massa saker i sin källare den lille gubben.
Han påminner mej om Pettson.


Idag pallrade vi oss iväg till Nilssons Plantskola tillsammans med grannen...
Jajjamen... DEN grannen ja!
Vi skulle köpa blommor till trafiklådorna.
De ville väl inte släppa iväg mej ensam längre som det var bestämt.
Det blev en Marguerit på stam och 4 stora Fjärilslavendel runt om.

Sen åkte vi till Liseberg och Trädgårdsdagarna där.
Överallt stod det blomsterarrangemang som såg ut som åkattraktionerna.
Kan ni se vilken detta är?
Svaret står på krukan...



Det var den helgen det!
Nästa vecka jobar jag bara 3 dagar.
Hoppas det blir en massa sol så jag kan sitta och njuta!

Imorgon blir det Vårruset i Slottsskogen!
Om foten vill...


4 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Sååå fina dina krukor blev, vad är det för färg du använder? Mycket fint...
Härliga bilder du visar från både hem och Liseberg.

Ha en go kväll
Kram Anna

UggledaLen sa...

Vad du är gullig Anna!

Jag har använt helt vanlig snickerigrundfärg.
Finns säkert färg som är anpassad till metall men jag vill ju ha det lite shabby så jag tog den färgen jag hade hemma.

Kram Len

Malin sa...

Hej!

Jag sitter här och njuter av alla dina fina bilder här på bloggen! Mmmmmmmmmm... Så fint med stenarna och allt! En liten undran, det där med fönsterluckan. Ser du dem från "andrasidan"? Verkar spännande och intresant!

Ha det så gott!

Kram Malin

UggledaLen sa...

Hej Malin!

Jo... det är ju så att jag kan se dem från andra sidan. Har kunnat det sen jag var barn.
Brukar inte prata om det så det var lite av en chansning att skriva om det är.
Vill ju inte skrämmas...

Kram Len