.

5 augusti 2009

Snart, snart, snart...

Idag har vi varit "hemma" och tittat till vårt lilla hus!

Vi har funderat över hur mycket av våra saker som kommer att få plats och hur breda alla fönster är och så vidare. Ja ni som flyttat från liten lägenhet till hus vet hur det är.

Vi kom 20 minuter för tidigt så vi tog en promenad runt huset och upp i skogen. Jag tänkte du skulle få följa med en snabbis runt om det känns ok?

Precis till vänster om vårt hus har vi en liten mur som delar av vår tomt mot skogen. Här växer lavendel, smultron, azalea, äppleträd, buxbom och syren i en osalig röra. Rabatten är totalt förvuxen och det kliar i fingrarna att få sätta igång och rensa, klippa ur, gräva bort och sätta nytt. Vi passade på att plocka lite lavendel som jag nu lagt på tork. Nille ska baka lavendelmuffins!! MUMS!!!! Recept på Lavendelmuffins!! Ha gärna krossade blommor i för det är så gott!


Precis när jag skulle gå fick jag syn på en ovälkommen gäst som var på väg mot min lavendel!!! Ser med nöje fram emot att bjuda tillbaka nästa sommar... *ler i mjugg*


På andra sidan muren går en liten underbar stig upp mot skogen. Här växer det massor av björnbärsbuskar. Det fullkomligt kryllade av dem och de börjar precis mogna. Vi smakade varsitt och jag ser fram emot att få göra björnbärssylt! Ja du läste rätt... Jag håller väl på att förvandlas till en Billdalskärring eller nåt!


Bara 50 meter från huset ligger detta underbara lilla hus. Den lilla by där jag ska bo är uppbyggd runt en bondgård. Lagårn' är numera vårt förråd men detta lilla hus ligger där bonden hade sina kossor. Charmigt som bara den!


Skulle mer än gärna lägga vantarna på de brädorna...
Om man vänder ryggen mot vallhuset går vägen ner till bondgården. Till höger i bild skymtar den stig vi just följt från vårt hus.
Längst ner på denna vägen ligger detta lilla underbara uthus.
Rundar man uthuset är man tillbaka på baksidan av vårt hus. Går man ner från vår terass och ut i trädgården... där bakom brunnen... vid trädet... (ser du?) där ska jag ha en vit korgstol med en vit virkad eller vit quiltad filt med rosa rosor på. Där ska jag sitta och njuta nästa vår och sommar!!
Ska du komma och hälsa på och ta en kopp kaffe och en lavendelmuffins?









2 kommentarer:

softgrey sa...

Så underbart! Ska bli roigt att följa ert arbete med hus och täppa.

Kram, Anette

shabbychickort.se

Anonym sa...

Åh, vad mysigt det låter. Förstår om du längtar dit nu!
Kram Ulrica