.

17 augusti 2009

Längtar...

Har du någonsin haft så mycket att göra att du inte får något ur händerna och inget blir gjort?

Jag bara flyter omkring just nu. Längtar efter att flytta, börja studera, träffa mina båda coacher (Anne och Musse) och sätta igång med mina "Benedicte-träffar". Inte så att livet är "on hold" men jag kommer liksom inte igång utan bara längtar och väntar. Det ska bli så skönt när allt rullar igång även om det blir exakt samtidigt.

Snälla påminn mej om detta när jag börjar klaga i höst. Studera heltid, arbeta heltid med ny kollega, flytta, sköta 2 företag och gå hos 3 coacher SAMTIDIGT! Som sagt... påminn mej om att jag faktiskt längtade efter det.

Jag har inte gjort många knop i helgen. Målat lite, gått på loppis, varit på Göteborgs kulturkalas och träffat vänner. Känns som om jag bara flummar omkring. Jag ser Nille packa och fixa runt mej och jag bara planerar. Allt i huset är ju färdig planerat in i minsta detalj utom vardagsrummet som jag inte får någon ordning på. Försöker förbereda Nille på att vi kommer sälja soffan och han bara suckar tungt. "Inte tänka bakåtsträvande nu" säjer jag till honom. "Allt är energier och tänker du negativt kommer det inte flyta på vet du väl."

Hehe! Undrar om han verkligen visste vad han gjorde den dagen han sade "I DO"?
Underbar är han iallafall!
Idag hade han köpt en nyckel till mej att hänga om halsen. Han vet ju att jag tänker i symboler och hur mycket det betyder för mej så nu bär jag nyckeln till framgång närmast hjärtat! Nu kan ju hösten bara flyta på eller hur?

Jag hade fått ett brev när jag kom hem!
Det var från My precious Home och innehöll ett väggord som jag köpt på Tradera.
Gå gärna in på hennes hemsida och titta på de UNDERBARA postlådorna hon gör. Ja framsidan på dem alltså. Jag kommer absolut beställa en sån när vi flyttat in och vet hur det kommer att se ut alldeles utanför oss.
Väggordet jag köpt tänkte jag sätta upp på väggen mitt emot sängen så det är det första jag ser när jag vaknar varje morgon.
"Börja varje dag med ett tacksamt hjärta"
Eftersom jag inte kan planera mer inomhus har jag nu börjat se vad jag kan göra med trädgården. Hörde jag någon säja nåt?? Nej jag tänkte väl det! Jag är inget kontrollfreak. Jag bara längtar så det värker i mej efter mitt lilla hus på landet. Jag har funderat på att bara ha vita blommor i hela trädgården. Är det tråkigt? På landet ska det ju växa lite vlidvuxet och alla möjliga färger. Men... jag vill inte ha rosa blommor nära ett rött hus... (rodnar lite) Jag vet!!

Jaja... Nille brukar säja att det kvittar vad jag sätter händerna i så blir det vackert så jag tror nog att det kan bli riktigt lantligt trots allt.

Nystädat hem med färska, doftande blommor i vacker vas är något av det mest underbara jag vet och därför vill jag ha Ranunkel i min lilla trädgård.
Nille älskar Pioner så det ska det bli många av på flera olika ställen. Ska fylla rummen med vita pioner! Tror jag behöver fler vaser!!
Tänk dej Riddarsporre i bakgrunden av en rabatt eller alldeles ensamma i eget majestät. Mmmm... den doften får mej att drömma mej bort!
En vacker Magnolia som jag kan se från terassen när jag sitter med min kaffekopp under filten tidig vår.
Massor av Lavendel som får bina att ha sommarkalas och befrukta alla mina tomater!
I Trädgårdsföreningen finns en ros som heter Helenae hybrida och doftar honung. Tänk vad blommor jag kan klippa och sätta i vas!
Är den inte bedårande??
Alldeles ovanför terassen har vi en klipphäll där det växer härliga lövträd och låga växter. Mitt bland dessa står en tall som sett sina bästa dagar och bara skräpar ner. Tänkte den skulle få en kompis som heter Fallopia Aubertii. Den kan bli 10 meter hög och växer otroligt snabbt. Den är översållad av de sötaste små vita blommor ända in i oktober om man har tur.
Äpplen har vi redan. HURRA!!!
Trodde du jag hade glömt min älsklingsblomma? Nej oh nej! En Clematis ska växa på en spaljé precis bakom våra huvud på soldäcket. Välkommen hem till oss Duchess of Edinburgh!
Känner jag mej själv rätt kommer nog Huldine få flytta hem till oss oxå.
Nille tycker ju det är så himla skoj att brygga öl så till vintern kommer vi beställa en Humle från Amerikat som heter Northern Brewer.
Vad säjer ni om det på Male Bonding Brewing Company?

Avslutar med en sång från Majas Alfabetssånger.
"Humlen klättrar så vild och så tokig,
slår knut på sej själv och blir alldeles krokig.
Den håller sig fast i minsta grej
och om jag satt still tog den nog tag i mej.
Den slingrar och växer sommaren lång
och vårt parasoll blev en hel humlestång.
Sen får den kottar, ljus gröna fina.
De brukar jag hänga i öronen mina."







3 kommentarer:

larsniclas sa...

Världens vackraste hem, kommer det att bli!!
Med två kissor oxå...
Älskar dig!!

Clas sa...

Granar är jävla fina.

Anonym sa...

så härligt du beskriver Ert nya hem. . förstår att du längtar. Har en trädgård som inte är iordning än, ens efter 16 år. . stön.
/ Monica