.

2 augusti 2009

Bono, Madeleine, och Häckner...

Vilken helg!!!

Det finns inga ord för att beskriva avslutningen på min semester!!
Konserten igår var rena.. nej... JAG HAR INGA ORD!!!

Nille och jag hade ju som jag nämnt innan fått gratisplatser på hedersläktaren. Vi var näst först på plats för jag var så nyfiken på om vi kunde se bra. Till min förtvivlan såg vi inte den 360° bildskärm, som hela turnen fått sitt namn från, för taket. JA... ännu ett I-landsproblem... jag vet! Vi gick och satte oss på första raden eftersom det var nästintill folktomt. Härifrån såg jag perfekt och kände mej som en prinsessa. Nille och jag skämtade om att kändisar eller vilka det nu var som sitter på dessa platser nog inte kommer för att se förbandet och det stämde utom i ett fall... Robert Wells kom vid 19.30 med nån kompis.

Kl. 20.00 kom Snow Patrol upp på scenen och var hur bra som helst. Jag NJÖT!!


När Snow Patrol hade spelat klart kom givetvis de som hade platserna och vi flyttade oss. Jag var inte sugen på att se halva scenen som kallades klon (The Claw) utan medan U2 började sin konsert satt jag och spanade efter bra platser.

Om nu inte Len hade varit så himla mycket Len hade hon ,alltså jag, sett att det var rätt mycket poliser och svartklädda killar och tjejer med öronsnäckor på läktaren. Dessutom hade jag säkert kunnat skymta när Marie Fredriksson och Per Gessle kom in men NÄÄÄ DÅ. Jag spanade platser och ville se så bra jag kunde. Jag petade på Nille och visade att det fanns kanonbra platser längst fram där man såg scenen som allra bäst. Nille tog på ryggsäcken och vi banade oss sakta fram. Härligt!! Jag satte mej intill en stor kille som såg rätt besvärad ut men jag bara log mitt bländande leende och lyssnade vidare. Efter ca 30 sekunder kom en liten kvinna och förklarade bestämt att vi var tvungna att flytta oss omgående eftersom PRINSESSAN MADELEINE med sällskap ville vara själva i just denna delen av läktaren. Jag bara häpnade och drog med mej Nille till de platser hon anvisade oss, vilka f.ö. var minst lika bra, och ser man på... Lyckades inte Kvällsposten ta kort på mej och Madde PRECIS när jag häpnar över att bli bortföst??? Hahaha... Hade ni trott mej om det inte fanns bildbevis?? Jojjomen!! Det är jag det, mellan benen på sessans pojkvän. Men gud i himmelen hur lät det då? Hahaha!!! Nille var mest glad för att inte bli nerbrottad av stor, flintskallig SÄPO-människa när han svingade av sej ryggsäcken.
Tack för en trevlig halvminut i ert sällskap Madde och Jonas!
Säj bara till så våldgästar vi på Madonnas konsert nästa vecka oxå.

Vilken kväll!!
Vilken scen, vilken musik och vilken karisma!

Tack snälla U2 för att underbart avslut på en skön semester!!


Idag har vi varit på Carl Einar Häckners varité på Liseberg! Skrattade så tårarna rann!!


Så var då 6 veckors semester slut!
Som sagt... jag finner inga ord...







Inga kommentarer: