.

7 augusti 2009

En dag på stranden och så Madde igen...

Så kom då äntligen sommaren tillbaka!!

Jag njuter som aldrig förr av livet just nu. Det är som om mina ögon ser världen på ett annat sätt och i ett annat ljus när solens strålar och vindens ljumma bris smeker min halvnakna kropp. Jag älskar sommaren!!
Jag har börjat jobba igen efter 6 härliga semesterveckor så när vädret nu tillåter packar Nille picknick och grill och hämtar mej och så åker vi till stranden direkt efter att jag slutat.

Idag gick jag på upptäcksfärd medan grillen blev klar. Barnen satt och byggde ett underbart sandslott. Jag frågade om jag fick ta kort och de blev så stolta när jag sa att det skulle hamna på internet. Visst är detta sommar??



Jag älskar att strosa omkring och titta på människor. Ibland undrar jag om jag inte varit osynlig i ett tidigare liv för ibland glor jag så intensivt att det blir pinsamt... som om de inte såg att jag gör det! Idag fastnade blicken på en kvinna som hade väldigt spec... nej det kvittar! När jag glodde som mest på henne ploppade det till under mina fötter. Lite blåstång hade förts in till strandkanten. Kunde inte låta bli att fota det. Vackert!


Havet hade dragit sej långt ut idag och jag kunde strosa omkring där vattnet varit förut och hitta härliga små fynd som inte syns lika klart i en halvmeter vatten.



Jag lyssnar mycket inåt när jag går på mina upptäcktsfärder. Jag vill inte missa det mitt hjärta säjer till mej för det talar konstant när jag njuter och lever i harmoni med mej själv. Jag var på väg tillbaka för att se om grillen var färdig när jag kände att jag skulle gå bara en liten bit till. "Det finns något du bör se därborta"... Jag gick vidare och hittade detta lilla hjärta som någon hade tagit sej tid att skapa av snäckor! Härligt!


Som en symbol för min kärlek till sommar och strandliv!


När jag kom tillbaka fick jag ett MMS. Det var från Lotten, som f.ö. också lyssnar till sitt hjärta. Hon hade fått en känsla av att hon skulle köpa en tidning idag. Det gör hon sällan annars om jag fattat rätt. Hon gick in och grabbade tag i Svensk Damtidning av alla tidningar och se... där var Len med på bild igen! Samma bild som hon hittade på mej från U2 konserten men nu i färg. Jag ringde upp henne och vi skrattade gott åt att denna bild verkar vara den enda de lyckades ta på Madde under konserten. Mina 30 sekunder in fame and glory förföljer mej. Med på bilden är min man som ser lika förvirrad ut som jag och dessutom den mannen som såg så besvärad ut när jag satte mej hos honom. (Läs tidigare inlägg) Undrar om kvinnan från SÄPO, som vi tittar på, kommer att vara med på bilden nästa gång som Lotten hittar den i GUD vet vilken tidning!!


Puss på er alla och njut nu av den underbara helgen vi har framför oss!










Inga kommentarer: