.

12 mars 2011

Pelargoner

Efter mitt förra inlägg fick jag en kommentar från Merja.
 Hon tipsade mej om sticklingar på Plantagen.
Jag åkt dit redan dagen efter och fyndade!

Jag tog en hel del bilder och fixade dem och började skriva ett inlägg.
Men...
Jag tar ju alla bilder med min iPhone4 nu eftersom den alltid är med.
Det ska jag sluta med...
Det går nämligen inte att publicera bilder som jag tagit åt "fel" håll!
Jag redigerar dem och allt ser normalt ut till jag lägger in dem i blogger.
Därför blev jag inte så lite trött och lät det vara.

Nu tar jag nya tag och du får väl helt enkelt vrida på huvudet. ;o)


Massor av sticklingar på Plantagen!

Jag passade på att plantera om dem och dessutom hade jag ju köpt en massa fröer.

Vrid nu på skallen så kan du se hur fint det blev i mitt fönster...
Jag planterade dem i mina finaste kaffekoppar!

En del fick stå på stegen.


Vår och rester av julen möttes i hörnet.


I julklapp fick jag en underbar låda av min man där jag kunde organisera mina fröer.
Både de nyinköpta men oxå de jag sparade i somras.

Nu några veckor senare spirar de små liven i mitt fönster!
Ute snöar det men jag har vår i mitt hjärta!

1 kommentar:

Spirande grönt - sa...

Fiffig låda och fina sticklingar!

Ha en finfin lördagkväll,
Rebecca