.

28 mars 2011

Vårteckenutmaning del 2


Idag när jag körde mellan mina kontor såg jag något gult i vägkanten.
Jodå... det VAR Tussilago!
Trodde inte mina ögon!
Kunde inte låta bli att brista ut i sång!

"Tittut du sol på fästet
se här är lilla jag
och tussi tussilago
och lilla tussiluss.

Se titta vad det lyser
vem kommer där ur mull?
Jo tussi tussilago
och lilla tussilull!"

Jo jag är förskolechef ja....

Nåja...
Detta är 5:e veckan i Vårteckenutmaningen men 2:a för mej.


Här kommer min lista för veckan:
  1. Vårskorna är på
  2. Vårkappan är på
  3. Snödropparna blommar
  4. Tussilagon lyser som små solar
  5. Påskliljorna är uppe 7 cm utan att stå i solvägg
  6. Solen skiner in genom sovrumsfönstret och väcker mej tidigt
Nu finns det bara en sak jag längtar efter!
Att mitt körsbärsträd ska börja blomma så jag kan sitta under och njuta av doften!







Pass på att njuta du med!

2 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det är nu vi skall passa på att njuta för fullt.
Tänk att du redan har hittat tussilago.
Kram

emilias gömmor... sa...

Härliga tussilago! Njuta? Jaja mensann! Det är en härlig tid nu!!!

Kram Mimmi