.

29 mars 2011

Jag blir så lycklig när solen skiner!

Förra helgen var jag ute och gick på Amundön med min jobbcoach.
Ja hon är ju inte det nu längre.
Nu är hon en go vän!

Solen sken och vi bara njöt!
Det var så vackert att det nästan gjorde ont i själen av lycka!




Det blåser ofta ute på ön och det syns på växterna.


Det var en hel del snö kvar då och vart vi gick var det halt eller kladdigt.
När vi skulle skiljas åt skrattade hon gott och sa:
"Tänkte du på hur vi gick idag?
När vi kom till partier av snö gick du rakt genom, sanbbt och effektivt som om du gått på asfalt medan jag gick ut i kanterna, höll mej i buskar och gick försiktigt."

Tror det är så med människor...
Jag är inte den som håller mej i kanten av livet och går försiktigt.
Jag går rakt fram utan att se hinder som problem utan som utmaningar.

Vi pratade om min jättesvacka för lite mer än 1 år sedan.
Jag har verkligen kommit tillbaka till den jag är och även som en starkare Len.
För detta är jag oändligt tacksam!



3 kommentarer:

Tina sa...

Så skönt :-)
*kram*

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken härlig dag ni hade.
Skönt att du känner att du är tillbaka där du vill vara.
Ja det där med hur ni gick säger nog en hel del.
Kram:)

Spirande grönt - sa...

Härligt med sol, blå himmel och vatten!

Ha en fin söndag,
Rebecca