.

19 februari 2011

Dags att vakna!

Idag gick jag ner till ladan för att hämta mina pelargoner.
Så förväntansfull över att se om mina pyren klarat sej och var nyfikna på att vakna och möta våren.

När jag öppnade lådan.... fanns det bara bös kvar!
För er som inte vet vad bös är så... ja fnöske, torrt fras....
Det som fanns en gnutta kvar av var totalt avgnagda!
Möss hade tagit sej in och ätit upp allt!

Jag tog ett långt snack med Humle & Malte om vad de har för arbetsuppgifter här i byn!
Nåja nu är det som det är och alla mina 25 pelargoner är borta...

Bara att drömma sej bort, beställa nya, så nya eller köpa färdiga!












Japp jag tror jag kör rött och vitt i hela byn iår igen!

Alla bilder är lånade från http://www.pelargoner.se/

TREVLIG HELG!!!


2 kommentarer:

Merja sa...

Så hemskt!! Synda till Plantaget och fynda sticklingar nu! Var där i veckan. Har inte kommit mig för att titta till min än, har dom nere i källaren i mitt "pelargon rum":) Måste ta tag i det snart.
Hoppas du har någon att få lite sticklingar av.
Ha det gott!

Malin sa...

Otur med blommorna!
Ja har aldrig lyckats med att övervintra så. Om du kikar in till mig så finns det något där ;-)
Kramar Malin