.

25 oktober 2009

Jag är så kär!!!

Det brummar och myser inom mej och livet känns meningsfullt!
Det är en ynnest att få leva trots att det regnar och blåser.
Jag har så ont i mina händer att det är svårt att skriva detta inlägg men oj vad jag mår gott!

Men min sjukdom kom förmodligen nån form av ledvärk. Nille tror det är karpaltunneln eller vad det heter. Jag vet vad det är.... Jag vill inte handla. Ja agera alltså... inte på ICA alltså. Min kropp försöker säja mej någonting och jag lyssnar. Därför är det fantastiskt att få vakna upp idag. Det är vintertid igen och jag fick tillbaka en timma på mitt dygn och den sov jag bort.
Haha.. det händer inte ofta minsann.

Len är helt enkelt kär i livet!

Vänta... ska bara lyfta fötterna medan Nille dammsuger under köksbordet.
..............

Så... nu är han klar!

Här sitter jag vid köksbordet och bredvid mej i soffan ligger mina älsklingar. De har varit ute idag i spöregnet! De satt vid dörren till terassen och jamade. Jag öppnade dörren, de tittade ut och gick och lade sej igen. Det tog inte 15 minuter så gick de till ytterdörren. Det var som om de snackat med varann. "Du Dumle... tror du det kan vara bättre väder på andra sidan huset?" Jag öppnade dörren de gick ut och kom in efter 1 minut. "Ne Humle.... det var det inte!" Efter 5 min gjorde vi ett nytt försök efter envisa jamanden. Jag släppte ut dem på terassen och de stannade ute. Efter en timma tyckte jag att det räckte. "TISSENONGANAAAAAA!!!" ropade jag och de kom! Humle torr och Dumle dyblöt! Jag har satt på golvvärmen och nu ligger de här och myser....

-----------------------------------------------------------------------------

Igår kväll hade Nille grabbarna här. Det är mina kollegor. De brygger öl ihop och det har blivit en del bra och bättre öl tycker jag. De har bryggt öl som de uppkallar efter Kvinnor/gudinnor. Anubi, Bast, ?, Demeter och Eira. Själva kallar de sej MBBC = Male Bonding Brewing Company. Goa killar som jag tycker mycket om!

Mellan lakning och uppkok gick Peter, Gustaf och jag ut en sväng och tittade på den lilla byn.
De tyckte nog att det var lika fint som jag tycker. Peter hittade Slånbär. Jag ska gå ut en dag och skörda dem och sen hitta ett bra recept på något man kan göra med dem.

Senare på eftremiddagen kom Jakub, min närmsta kollega, och gjorde dem sällskap. En go och omtänksam kille som jag brukar kalla Birgith! Men det är en annan historia.... Utan honom hade mitt arbete varit outhärdligt...

-----------------------------------------------------------------------------

Idag när jag sovit klart muffade jag runt en stund hemma i morgonrocken, pratade lite med Rasmus och åt frukost och hade proceduren med katterna som ni redan läst om.
Nille och jag blev nästan lite rastlösa. Visst finns det att göra men vi hade bestämt att vi inte skulle greja med huset idag.

Nille ville ut och titta på havet.
Vi tog en liten härlig väg söderut och tittade på alla vackra höstfärger. Vi körde förbi Nilssons Plantskola i Kullavik och kunde inte låta bli att titta in.

Det fanns väldigt mycket fint! Jag gick ut i spöregnet och tittade på rosor och Clematis och drömde mej bort. Jag vet ju vem som ska få ett lite längre besök i vår...

Mitt ibland alla växter låg dessa stenar. Söta va?
Mitt hjärta! Jag älskar dig och saknar dej! För evigt...
Det blev som en liten dikt... *s*


Väl framme vid havet regnade det ordentligt...
Jag längtar till sommaren men vackert är det även så här års tycker jag!


Nu skymmer det över lilla byn...
Maten står på bordet och snart ska jag sätta igång en brasa, sätta mej i soffan med 2 katter i knät och mysa!
Ha en skön höstlovsvecka!
Kram Len








1 kommentar:

Anonym sa...

http://receptfavoriter.se/recept/viewrecipe/sl%E5nb%E4rslik%F6r-lik%F6r-med-sl%E5nb%E4r

Vad fint du skriver! Blir glad!

/Rasmus