.

16 oktober 2009

CAT & Katter

Fortfarande sjuk men det börjar gå åt rätt håll. Det är skönt!!
En sak jag märkt, som är bra med att vara sjuk, är att min man tycker synd om mej.
(Det skulle jag ju aldrig utyttja...)

Jag har som sagt inte orkat göra så mycket så jag har letat efter saker på Tradera och Blocket.
Jag har länge länge letat efter ett par Primeboots utan större resultat.
Nu hittade jag ett par och snäll som Nille är så har han köpt dem åt mej.

Visst är de coola???!!!
Inga Primeboots men väl ett par CATerpillar.



Jag har försökt att måla lite oxå.
Utan större framgång eftersom jag haft så ont i mina leder.
Men jag fick lite hjälp och då gick det ju genast mycket bättre. Dumle ville vara med och det resulterade i en vit fläck på nosen som inte går bort! Som tur är vet han inte att han har den där.



När man är sjuk och bor med 2 katter tröttnar man till slut. De är överallt där jag varit. Jo visst är det mysigt men idag gick det lite för långt.
Jag hade glömt stänga dörren efter mej till MIN toalett och ett litet tag efter hörde jag ett otroligt brak! Alla saker som stod i fönstret låg nu på golvet...
Detta har hänt förut och då var det nära att katterna fick flytta ut för gott. Nu tittade jag bedjande på Nille.... "Snälla kan vi inte släppa ut dem nu?"
Sagt och gjort!
De fick gå ut för första gången ensamma i sitt liv och med hjärtat i halsgropen följde jag efter i regnet med kameran.

Kolla syrran! Hon har lämnat dörren öppen! Kom så sticker vi!

Ut på terassen bar det i en svindlande fart!
De fattade inte att de fick utan trodde nog att de lyckats rymma...

När Dumle vek av och bakom syrenhäcken gav jag upp...

Hej då min älskade katt!
Nille gick ut 20 min senare och då kom de studsande. Jag ropade att det var mat och minsann... då kom de in igen. De åt en stund, vrålade nedanför terassdörren och sen somnade de.
Det ska jag oxå göra nu!







Inga kommentarer: