.

30 juli 2009

Checklistan minskar…

Idag är jag trött, grinig och känslig trots att jag hade en underbar dag på havet hela dagen igår.

Tack snälla Claes för en härlig båttur och för att du visade oss ”vår egen” skärgård och Eskils kanal var ju en underbar pärla! Det var precis vad jag behövde!!
Eftersom jag glömde min egen kamera har jag lånat bilder som jag hittade på Google.


Semestern närmar sej sitt slut och jag ska tillbaka till ett jobb som ger mej allt annat än livslust och inspiration att leva… Vet att det är detta som skapar tröttheten i min själ för inte kan man vara trött efter 6 veckors semester?

Nog om det för snart flyttar vi och det ska bli roligt!!

Vi börjar bli klara med lite av varje nu. Vi har inte råd att köpa allt nytt så jag fixade till våra gamla utemöbler. En lugn stund med en kopp kaffe hann vi med innan det var dags att måla det sista på köksstolarna.

Allt utom kökssoffan är målat och det som kan sys är klart. Det är otroligt stökigt överallt men det gör liksom ingenting för då känns det som att vi är på väg.

Häromdagen köpte vi varsin ställbar säng från Kungssängen.


Jag och katterna kommer väl bo i den i höst. Ser mej själv med alla papper utspridda och 2 katter mitt i allt. Vid närmare eftertanke undrar jag om jag någonsin kommer igenom min utbildning om jag studerar i sängen? Får nog köpa mej ett skrivbord…
Någon som har ett tips om ett gammalt fint skrivbord som redan är färdigmålat??
Vilken höst det kommer bli... heltidsjobb, heltidsutbildning och fashionista på nätet. Blir ännu tröttare bara jag tänker på det.
Nu började det regna och åska utanför...
Tror jag tar katterna och går och lägger mej igen!








2 kommentarer:

Den gröne, radioaktive grävvlingen sa...

Heltidsjobb, ställbar säng, båttur i skärgården, nytt underbart boende...det låter jobbigt. Stackars dig Len. Själv ramlar jag ut i arbetslöshet till hösten.

UggledaLen sa...

Du har alldeles rätt! Jag har det oförskämt bra! Tack snälla goa grävvvvling för påminnelsen!! PUSS!!