.

18 juli 2009

Drömmen tar sin början...

Varför vill människor blogga?
Vad är det som driver dem?

När jag skulle namnge denna blogg fick jag verkligen tänka till.
Len i Uggledal? det blev fult med teckensnittet jag ville använda. UggledaLen då? Nääää! Billdalskärringa eller Kärringa i Billdal eller varför inte Häxan i Billdal? Nja.. det sista lät för likt gynekologen i Askim! Minns ni den TV-serien? Nej det fick bli något som speglade min längtan och lite av vad denna blogg kommer handla om.
Dreams of Clematis... Drömmar om Clematis...

Gud som jag längtar efter att plantera min vita vackra Clematis mot min spalje av armeringsjärn!

Jag har nu 3 bloggar, en hemsida och en sida på Facebook.
Är det normalt att vilja exponera sitt liv på detta sätt?
Jag lämnar ju ut hela mitt liv i bilder och med avslöjande text för alla som kan svenska.
Men... inom mej växer en önskan att få börja skriva om min resa till det lilla huset i Uggledal (underbart att få skriva på svenska denna gång...) Vad vi gör och hur de vindlanda vägarna går till den lilla underbara bullerbyn som vi ska flytta till. Fast inte bara om flytten. Det blir nog en hel del om Humle & Dumle (katterna), renovering, min längtan efter en egen trädgård, utbildningen jag börjar i höst och djupa tankar om livet.

Inom mej brinner en längtan att få dela med mej av det mirakel jag kallar mitt liv.
Kära läsare... ni kommer verkligen inte få läsa allt!
Vissa hemligheter vilar djupt i mitt hjärta. Somliga mycket kära, andra dödligt hårdhänta mot hjärtat...

Jag hoppas ni kommer njuta lika mycket av läsningen som jag kommer göra av att skriva den.
Glöm inte kommentera!!

- njuter av sommarnatten i Haga... så länge

2 kommentarer:

larsniclas sa...

Längtar så efter att få flytta in!
Jag vet att du kommer att göra det så fint!!!

Clas sa...

Dreams of Clematis...hm...Klimakteriedrömmar lite fritt översatt;)