.

24 mars 2010

Idag kom våren!

Idag när jag gick hem vägen bredvid bäcken var all snö borta!
Bäcken var ingen porlande bäck längre utan en överfull forsande å.
Det var varmt och gott.
Jackan fladdrade öppen och gympadojjorna var på för första gången.

När jag sen kom hem såg jag att lökarna jag satte på framsidan i höstas nu börjat titta fram. Jag fick sån lust att börja fixa till här i trädgården att jag satte mej och rensade ett land.
Som jag njöt!


Jag älskar att bo här i min lilla Bullerby!


När jag satt där ropade grannen på mej.
Haha jag hoppade högt för jag var långt borta i mina drömmar och tankar.
Grannarna hade bestämt att jag skulle få ta hand om blomsterarrangemangen i byn. Vad skoj! Vi som inte ens bott här ett år.

* * *


I helgen var en av mina goaste vänner Tina och CC här.
Det var ett kärt återseende!
Vi tittade på huset, trädgården och havet.
Tänk ändå om de kunde bo här i Göteborg oxå.
Ibland kan jag sakna nära vänner, som förstår mej och som tar mej som jag är, så intensivt att det gör fysiskt ont. Framför allt vänner som tycker om mej utan att jag presterar ett skit!


Lagom till helgen kom ett paket och jag fick njuta lite av att ställa iordning köket.


Hade beställt en slanghållare.. eller vad det nu heter.
Visst är den vacker?

Jodå... slangen kan hänga finare.

Finns det vita eller genomskinliga slangar?
VILL HA!

1 kommentar:

Anonym sa...

Var gungar ni nu...?