.

13 mars 2010

Drömhem & Trädgård


Vaknade vid 9 och solen strålade in genom mitt nyputsade fönster.
Kände energin komma smygande genast men sängen var alldeles underbart go efter en lång arbetsvecka.
Jag drömmer mycket fast jag minns inte några detaljer. Mest om jobbet antagligen för jag är så trött när jag vaknar.
Låg kvar en stund, blev serverad frukost på säng och lyssnade på Melodikrysset tillsammans med mamma i telefonen. Det är en mysig stund vi har ihop på lördagar och även om jag inte kan mycket så njuter jag av samtalet med mamma och pappas småroliga, torra kommentarer i bakgrunden.

Puss mamma & pappa!

* * *

Kom upp när Nille sa att han skulle hämta de ouppackade solstolarna och montera ihop dem. På med arbetsbyxorna, trädgårdsjackan, gympadojjorna och UT!

När vi öppnat paketen såg vi att det inte var något att montera utan bara att ställa upp så det gjorde vi.
Vårens första kaffe ihop i våra nya solstolar 13 mars 2010.
Visst är livet vänligt ibland?



Det var +7 men det kändes banne mej inte!

Vinden blåste kallt men när den lade sej ibland kändes det hur solen värmde och nu när jag sitter här inne igen och skriver känner jag att det minsann tagit lite.
Jag satt nog minst 1 timma och läste i det nya numret av Drömhem & Trädgård som kom i onsdags. Jag blev så inspirerad att göra fint ute så jag gick till framsidan och började skotta bort snö från gräsmattan där jag satte lökar i somras. Det låg ca 70 cm snö där och hur ska mina älskade tulpaner hitta fram innan midsommar i denna takten??
Nille som är en vis man tog skoffen ur händerna på mej och avslutade arbetet. Jag spred ut det med fötterna för att det skulle smälta bättre. Skurade bordet oxå och sköljde av allt skräp med varmt vatten. Ska jag vara ärlig så rann det mesta av det skitiga vattnet ner över mina byxor och in i mina gympaskor! Men vad gör det när man är lycklig????

Gick tillbaka till solstolen igen och njöt en god lunch...

När vi satt där började vi planera för allt som ska göras. Vi vill gjuta betongkrukor, fixa med terassen och måla den vit på något sätt, bygga ett staket och sätta växter....
Vi har mycket att göra men log bara mot varann.

Vill du bo i Haga igen Nille?
Nä!
Men du ville ju inte bo på landet!
Han ser milt på mej med glitter i ögonen, sträcker ut handen mot mej...
Jag vill det nu!

Runt oss hoppar 2 våryra katter upp och ner för en björk.
När de möts ser det ut som de leker "Sickenblås"...

Inga kommentarer: