.

10 februari 2010

Inte hört nåt?

Den frågan får jag ca 10 ggr om dagen nu.

Nej jag har inte hört något än!
Jag har tackat ja till jobbet men han har inte återkommit till mej än.
Jag är inte orolig därför att det inte hjälper.
Det blir ju som det blir iallafall.

Jag lovar att skriva här så snart jag hört nåt eller skrivit på papper eller vad som nu händer.

* * *

Idag var jag på Lundby Sjukhus på sjukgymnastik.
Vet inte när jag skrattade så för mej själv under en jacka...!


Jag har snuskig humor jag vet det och går det att tolka till minsta snusk så gör jag det... med glädje!

Jag satt i väntrummet ensam eftersom jag har all tid i världen att komma i tid till allt nuförtiden.
Vid 12.45 började det komma folk och en Jan B kom in och satte sej intill mej. Han stirrade storögt på mina enorma bröst. Ja det är kanske de största jag själv sett om jag inte räknar in porrindustrins förvridna silikonideal. Han samlade sej, nickade generat och jag såg att han tittade lite i smyg då och då. När receptionen öppnade efter lunch tittade Jan B på mej och jag nickade till honom att han kunde gå före mej. När Jan B kommer fram står en medelålderskvinna, betydligt äldre än jag, bakom disken och frågar efter hans personnummer. Hon är tydligen ny på stället för hon hittar honom inte. Det tar nästan 5 minuter innan hon får iordning på systemet. När hon äntligen hittar Jan B utropar hon... Åhhhh äntligen kom du för mej! Hon kan ha sagt kom upp för mej men det hörde inte jag i så fall. Hon slår händerna för kinderna och utropar... Men Gud sa jag att du kom? Sen blev det ett fnittrande på hennes kollegor som for in och gömde sej överallt. Jag själv dök in under min jacka och skrattade så jag kiknade. Just innan jackan dolde mej helt ser jag Jan B som stirrat på mina bröst. Han är illröd i ansiktet och inte alls så förtjust som vi andra är. Tror han delade den känslan med kvinnan bakom disken!

På väggen i väntrummet hänger en skylt med dessa ord. Det är humor tycker jag!


När jag väl kom in till sjukgymnasten var hon alldeles underbar. Hon förklarade vad som kan orsaka min smärta och hur jag kan göra för att träna bort den. Det allra bästa var att hon sade att trädgårdsarbete är fantastiskt bra för mej!!

DET var mitt första vårtecken!!




3 kommentarer:

larsniclas sa...

Jag vill också gå på sjukgymnastik!!!!!!!!!!!

UggledaLen sa...

Skrattade när jag skrev detta så tårarna rann..

Monica sa...

Å här sitter jag vid datorn å skrattar högt.. Underbart!