.

11 februari 2010

Håll ut!!!

Idag har jag hört nåt!
Jag ska träffa mina nya kollegor på måndag.
Trivs de med mej skriver jag på min nya anställning och säger upp mej från det gamla på tisdag!

Idag har jag varit hos min terapeut igen. Hon är en av mina livlinor... När jag gick sneddade jag Järntorget, upp för Linnégatan och förbi en blomsteraffär. Utanför stod massor av pärlhyacinter i vitt och blått. Jag fick sån värkänning att jag blev alldeles yr i bollen.

Jag drömde mej bort på bussen hem och njöt av solen som strålade på mitt ansikte och bestämde mej för att skotta bort snön från terassen när jag kom hem. Sjukgymnasten sa ju att det var bra med trädgårdsarbete... Nu efteråt tror jag inte det var detta hon menade dock...

Innan jag började skotta släppte jag ut katterna på framsidan, satte på kaffe och hämtade skoffen.
HERREGUD VAD SNÖ VI HAR!!!!! Jag skottade bara en gång fram till väggen men det tog mej 30 minuter. Jag fick ta varje halvmeter i 3 lager. Jösses vad ont jag fick!!
Men jag fick min belöning efteråt!
Jag ställde fram en pall i solväggen, lade en filt om axlarna, ställde en termometer mot väggen och satte mej med en kopp kaffe och njöt! Det tog inte lång tid förrän Dumle kom och gjorde mej sällskap. Där satt vi sen 45 minuter i solen med bara en filt om oss och gosade. Termometern visade +13 på baksidan och -6 på framsidan. Inte dåligt för att vara den 11 februari!

Livet är allt bra strålande ibland!

Jag drömmer om vita små blommor på mitt förfrusna körsbärsträd...



Till er som inte haft en lika underbar dag som jag...
HÅLL UT!!!







1 kommentar:

Grävlis sa...

Ledin??!!??!! För faen Len, där snackar vi jordens avskum! Han är säkert djurgårdare dessutom.
Long time no hear by the way. Hoppas du är okej. Har jag tappat dig på msn? Har själv legat i ide ett tag. Datorn strulat, Hammarby i ettan, praktik, jobb, plugg, det allmänna strulet, mediciner...men va fan, jag lever och och kan fortfarande knyta skorna så vad ylar jag för?
Puss på dig!