.

5 februari 2010

5 dagar - Ett liv!

Ja ibland känns det verkligen så.

Denna veckan har det hänt extremt mycket!
Jag har inte gjort så mycket men det har hänt så mycket emotionellt.

Måndag:
Jag fyller 44 år och tillbringar hela dagen på S.t Jörgen SPA.
Japansk tvagning och därefter en lugnande sparitual.
Som jag njöt! Känns som att det var första gången på månader jag inte frös!

När jag ligger där i Eldrummet kommer det fram en ung, vacker och välbyggd man och ger mej sitt visitkort med orden: "Du är en av de vackraste kvinnor jag sett. Kan vi inte ta en fika en dag?"
Jag är inte van vid komplimanger så istället för att säja TACK! ser jag mej omkring efter en dold kamera. Tittar sen ner på mina sladdriga tuttar och min hängbuksvinsmage som jag dagen till ära baxat in i en baddräkt modell TANT. Jag vänder blicken upp mot denna unga läckra man (med dåligt omdöme och dålig syn) och säjer: "Vem har betalat dej för att säja så?"
Samtalet som följer går inte att återge...
Han får iallafall ta med sej sitt visitkort för jag är ju gift. Dessutom är jag övertygad om att min man eller min mentor betalat den lilla grabben.
Kvällen avslutas med middag på restaurang med min man men just innan vi går in ringer telefonen. Det är en man som hört talas om mej och vill erbjuda mej ett arbete. Hur spejsat är inte det???
Vi bestämmer tid för intervju på fredag.

Känsla: Avslappnad, lycklig, trött, mosig, häpen och omtumlad!

* * *

Tisdag:
Jobbar fm och är på min utbildning mellan 16-21.
Vi pratar hela dagen om hur man är i grupper och framför allt vem man blir.
Alla berättar om sina upplevelser och det är riktigt känslomässigt.
Jag får själv ett bryt och tårarna bara rinner och jag kan varken andas eller prata till slut.
Det är speciellt att vara så öppen och naken inför andra människor.
Som tur är möts jag av kärlek och en av mina kursare tycker tom att jag är modig.
Jag förstår inte vad hon menar men orkar inte fråga.

Känsla: Dränerad och befriad!

* * *

Onsdag:
Jobbar fm och är på min utbildning mellan 16-21.
Vi fortsätter samtalet om grupper. Jag inser att jag utvecklats enormt på det området de senaste 8 åren. Till det bättre såklart! Jag känner mej tacksam för all den kunskap jag fått! Men jag kan inte sluta minnas den mest underbara grupp jag någonsin varit en del av och i all min enkelhet för 10 år sedan älskade... Mina goa fina Palettentjejer!
PUSS på er!

Känsla: Stolthet och saknad!

* * *

Torsdag:
Jobbar fm. Sitter kvar på jobbet och läser läxor innan jag går på anställningsintervjun jag är kallad till. Det är egentligen samma tjänst jag fick för 8 år sedan och som gjorde att jag flyttade till Göteborg. Känns otroligt konstigt att söka den igen. Den är ju lixom MIN! Intervjun blir rejält annorlunda den med eftersom de 3 som intervjuar känner mej väl.
Jag får nu vänta 2 veckor på resultatet... Jobbigt!

Känsla: Förvirrad och trött...

* * *

Fredag:
Jobbar fm och skyndar sedan iväg till min samtalsterapeut. Detta ingår i min utbildning och jag ska ha gjort 25 tim. hos henne innan jag blir godkänd. Kan säja att jag är riktigt glad för henne just nu!
Efteråt går jag i stilla mak till bussen och njuter. Borde rusa eftersom jag ska på veckans andra anställningsintervju. Kommer i god tid ändå! Intervjun tar 1,5 tim. och slutar med att.... JAG FÅR JOBBET!!! Herregud! Jag ville ju inte ha det utan gick egentligen dit för att få lite intervjuerfarenhet. Nu har jag på mej till måndag innan jag svarar.

Känsla: Förvirring, tacksamhet och HJÄLP!

Som sagt 5 dagar - Ett liv!

Nu vill jag bara vila och det gör jag framför Let's Dance och hemmagjord hallonglass!

Ha en skön helg!

Inga kommentarer: