.

26 april 2011

Lev ditt liv!

Tänk så snabbt allt kan förändras...

Våren är här och jag borde njutit av det underbara väder som påsken bjöd oss alla på.
Men så blev det inte...

På min arbetsplats har vi upplevt den värsta kris man troligen kan uppleva.
Exkat vad som hänt kan jag inte berätta eftersom jag har tystnadsplikt.
Men det har varit veckor av krishantering, psykologer och många tårar.

Jag som är alldeles ny som chef på detta ställe är förvirrad.
Hade jag kännt min personal bättre kunde jag kanske gjort ett bättre jobb?
Får de allt det stöd jag kan ge?

Mycket som snurrar...

Jag ser inte vårtecknen som jag borde blogga om.
De bilder jag tar ligger kvar i kameran och blir inte redigerade.
Det är som om livet stannat upp.
Jag får ta krafttag för att komma på hur jag ska bli chef igen och inte vara krishanterare.
Vad gjorde jag innan detta hände?
Betalade fakturor?
Jag som hade såna visioner!

Jag får låta det gå ett tag så kommer säkert allt tillbaka till mej.
Just nu är jag totalt tom!

Var rädda om er och era kära!
Livet kan förändras så snabbt!


KRAM

4 kommentarer:

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Len,
Låter som du har det jobbigt och förstår att du inte kan säga mer. Vi har haft en jätte stor kris i vår familj där även skolan blev inblandad och skolan ordnade så våra barn fick hjälp via BUP som var helt fantastisk och skolan har hjälpt jätte mycket. Bara finns där och berätta att de kan komma till dig och ta dagen och fundera hur du ska gå vidare. Gräv inte ner dig man gör så gott man kan. Det tar tid och det får det göra....

Kram Anna

StrandviksVillan sa...

Så ledsen jag blir att läsa detta...

Önskar dig all styrka att ta dig och dina medarbetare igenom detta.

kram, Ann-Christine

ledighetsparadiset Solåkra sa...

Livet kan sannerligen förändras snabbt. Det är svårt att vara chef under kris - ta en halvtimme eller en kvart i taget och prioritera det som är viktigast då. All utveckling kan vänta.... Håll ut!

En amatörs trädgård sa...

Hej Len! Tråkigt att höra att ni måste gå igenom något så stort tillsammans (vad jag kan föreställa mig) men jag hoppas att ni kan stötta och trösta varandra genom denna svåra tid. Jag tittar dock in för att säga tack för den Award som du gav mig i April. Ledsen att jag inte upptäckte den förrän nu. Men ett jätte tack för att du är in fast jag är frånvarande. Stort tack! Mvh Helen En amatörs trädgård