.

3 april 2011

April april....

Blev du lurad i fredags?
Det blev jag!
Om och om igen dessutom!
Jag är alltid på min vakt men det var några som lyckades och det ordentligt!

Men vad gjorde väl det?
Jag var ju ledig hela fredagen och kunde njuta som en galning.

Jag började morgonen med besök på de gamla jobben.
Det är så mysigt och jag saknar dem men längtar inte tillbaka.

Sen åkte jag till

Där fanns allt jag behövde för att vårfixa min trädgård.
Men hur mycket jag än köpte så räckte det bara till framsidan.
Så på lördagen fick jag åka och handla lika mycket till.

Nu har trädgården små öar av Påskliljor, Snödroppar, Penséer, Pärlhyacinter och Tusenskönor.
HÄRLIGT!
Allt runtom är så grått, brunt och smutsigt.
Jorden är genomfrusen.
Men det ska väl ordna upp sej snart eller hur?

Idag har jag och min man städat hela huset från hörn till hörn.
Det är underbart att ha så fint omkring sej.
Jag är en riktig slarvmaja och det ligger alltid saker framme.
Nu är det så vackert igen och jag njuter!
Det är alltför sällan vi har det så här.

Jag har till och med gjort lite extra fint på toa.



Imorgon är det jobb igen.
Men nu ska jag njuta extra mycket av mitt rena vackra hem och av söndagskvällen!


1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
Vist är det mysigt när man kan vårplantera =)
´Fina ord på TOA är inte helt fel det heller ;-)

Må så gott!
Kram Malin