.

9 januari 2011

God fortsättning!


Önskar alla mina läsare

en riktigt god fortsättning!!

* * *

Vi har plockat bort julen här idag.
Det var som om julen aldrig varit här...
Jag plockade fram lite grann av pyntet sent in i december.
Mest var det blomsterarrangemang som pynt iår.
Julgodis gjorde jag som vanligt men det blev inga hemmagjorda, embossade julkort.
Jag älskar ju julen men kom lixom av mej för en massa annat.

I början av november sökte jag nytt jobb!
DET störde ut hela min december!
Jag kom på intervju jodå...
Sen var det väntan...
Så en intervju till där jag mötte personal och kollegor.
Sen var det väntan...
Telefonen ringde och så blev jag erbjuden en helt ANNAN tjänst!
Den tackade jag nej till!
Sen var det väntan...
Dagen innan julafton ringde de och erbjöd mej jobbet jag sökt.
Den 27/12 skrev jag på alla papper.

Tänk att man kan bli så utslagen av väntan?!
Jaja jobbet är nu mitt och den 1 mars börjar jag arbeta som rektor igen.
Spännande!!!


Jag gick raka vägen och köpte mej en splitter ny Fiat 500 Lounge!
Nej det är ingen leksaksbil!
Är den inte söt?
Hon går under namnet Ebba Loof!

* * *

Nu något helt annat...
Jag vet inte om jag nämnt det här förut?
Jag kan inte laga mat!
Har aldrig haft intresse och de män jag levt med har alltid lagat ALL mat.
Julgodis är det enda jag gjort innan men idag köpte jag 2 kastruller i rött.
Kanske kommer jag att använda dem snart...

I somras fick jag ju något slags ryck och började baka cupcakes!
Det var roligt!
Sedan dess har jag då och då tittat på Leila Bakar och lagar mat.
Leila är lite shabby och det är kul att se på all inredning och de fina bunkar hon använder.


Nu har jag upptäckt en ny kvinna!
Nigella Lawson!
Hon får mej att tro att jag faktiskt kan laga mat jag oxå.
Det ser så himla enkelt ut!

I dagens program gjorde hon en kyckling som jag tror att jag klarar.
Hon gjorde en cheescake oxå som såg himmelskt god ut!
Den vill jag göra!!

Men... hon hade en siliconform med avtagbar kant.
Var hittar jag en sån?
Det närmsta jag kommer är denna.


Tyvärr är den inte så hög som jag skulle behöva.
Jag tror jag behöver ca 6-7 cm.
Klicka på bilden för att komma till hemsidan.

Är det någon av er som har ett förslag?

Titta gärna på programmet.
Det ligger kvar till den 15 januari.

3 kommentarer:

Malin sa...

HEJ!!!!

Så kul att se dig här igen =) I bland är det mycket... och då får man ta det viktigaste först! Grattis till ditt nya jobb!!!! Så roligt att du fick det, och extra kul att fira med sötaste bilen!

Må så gott!!
Kramar Malin

jeanette sa...

Hej och välkommen tillbaka!
Tror du jag kan få tag i den där silikonformen härifrån?
Isåfall kan jag antingen skicka den till dig eller ta med den när jag kommer till Sverige i sommar.

Kram Jeanette från texas.

UggledaLen sa...

Jeanette!

Du är ju en pärla!
Om du verkligen har lust att köpa en sådan är jag överlycklig!!

Du och din familj är så välkomna till oss i sommar på lite fika!

Kram Len