.

5 augusti 2010

Tapeter igen...


Idag har vi varit och tittat på tapeter igen.
Det gick riktigt sakta för jag har skadat knät.
Vet inte vad jag gjort men gissar att det var i trädgården.

Den tapet vi bestämde oss för till sovrummet innan vi var iväg och tittade var denna.


När vi fick se den kan jag säja att vi blev väldigt besvikna!
Knopparna var för stora och prickarna emellan var...  GULA!
Hua... den kändes inget bra.

Vi letade vidare och hittade lilla Greta.
Otroligt söt!
Detta blev en favorit.


Vi letade i mängder av kataloger med blommiga tapeter.
Det ska vara storblommigt och turkos, skärt och limegrönt nu.
Inte alls vad vi är ute efter.
Till slut hittade vi 2 kataloger med exakt det vi vill ha.

"Jardin Secret" från Carma.

Här fanns underbara 11074303 i rosa & 11074313 i hallonrött.


Även 11074203 i rosa & 11074213 i hallonrött.


Här hittade jag oxå den tapet som fick mej att fullständigt smälta!
Jag älskar den!!
Artikelnummer 54662864.


Nästa katalog heter "Floral Prints" från Decor Maison.

Där fanns de absolut vackraste romantiska småblommiga, randiga och prickiga tapeter jag sett!
Vi fastnade för alla men den allra vackraste var iallafall denna.
Product Code: PF27216 i ljusrosa och lila
&
PF27214 i mörkrosa och dimlila.


Det blir förmodligen den här tapeten vi väljer till vårt sovrum.
Jag är inte helt säker för det fanns väldigt många fler.
Sen är det ju den med Vallmo på...
Dessutom behöver vi en tapet till i mitt arbetsrum.
Fast de 2 går absolut inte ihop...

Renoveringen kommer snart igång och ni ska få följa hela processen.

1 kommentar:

Elin sa...

Hej!

Tapeten "Greta", var finns den någonstans? =)
Vore himla tacksam för svar.

Hälsningar Elin